تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3753303
شناسه : 3753303
تاریخ :
مطمئنم که پارالمپیکی ها موفق ظاهرمی شوند/امیدوارم ناداوری رخ ندهد اقتصاد ایران: معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: امیدوارم شرایطی رخ دهد که ورزشکاران پارالمپیکی روند صعودی در پاریس داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد شروین اسبقیان در مراسم بدرقه کاروان اعزامی ورزشکاران ایران به مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: همانند ورزشکاران المپیکی با برنامه‌ریزی که از قبل وزارت ورزش و جوانان انجام داده بود، امروز از مراسم بدرقه کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ را با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی پارالمپیک برگزار کردیم.

او ادامه داد: قطعاً چنین برنامه‌هایی باعث ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران خواهد شد. اتفاقات خوبی در المپیک ۲۰۲۴ رخ داد که امیدوارم مسیر صعودی آن را در پارالمپیک پاریس با برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد باشیم.

معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در رابطه با پاداش ورزشکاران مدال‌آور پارالمپیک ۲۰۲۴ گفت: همانطور که وزیر ورزش و جوانان قول داده بودند همانند مدال‌آوران المپیکی از مدال‌آوران پارالمپیکی نیز تقدیر خواهد شد و جوایز یکسان است.

اسبقیان در رابطه با سفر کاروان ایران به زیارت حرم امام رضا (ع) گفت: ملت قهرمان ایران دوستدار امام رضا (ع) هستند و قطعاً در این سفر معنوی با امام رضا (ع) درد دل کردند که انشاالله به آنها در طول مسابقات کمک کند.

او در خصوص تسهیلات برای قهرمانان پارالمپیک گفت: پیش از این نیز ما شاهد وارد شدن قهرمانان المپیکی بدون کنکور به دانشگاه بودیم و پسران مدال‌آور هم از خدمت مقدس سربازی معاف می‌شدند که در این دوره هم برای مدال‌آوران ما چنین اتفاقاتی رقم خواهد خورد. همچنین طرح رهبر معظم انقلاب اسلامی هم به روند رسیدگی به قهرمانان تاکید ویژه‌ای داشتند و مطابق با دستوری که مقام معظم رهبری داشته‌اند، وزارت ورزش و جوانان نیز این روند را پیگیری خواهد کرد. درخواست‌های مضاعف ورزشکاران نیز به صورت جدا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اسبقیان در رابطه با پیش بینی از نتیجه کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۴ تصریح کرد: من پیش بینی کردن در ورزش را علمی نمی‌دانم چون ممکن است اتفاقات غیر ورزشی مانند ناداوری در مسابقه کشتی امیرحسین زارع یا از دست رفتن مدال در شمشیربازی المپیک رخ دهد اما مطمئن هستم که ورزشکاران پارالمپیکی مثل همیشه خواهند درخشید. این ورزشکاران تلاش‌های زیادی کرده‌اند و امیدوارم با دعای خیر مردم مدال‌های خوش رنگی را کسب خواهند کرد.

او در رابطه با آخرین شرایط وضعیت ورزشگاه آزادی تهران گفت: در رابطه با بازسازی ورزشگاه آزادی، شرکت توسعه و تجهیز در جریان امور است و دستورات ویژه‌ای برای آماده سازی این ورزشگاه داده شده است.

اسبقیان در رابطه با جلسه کیومرث هاشمی (وزیر ورزش و جوانان) با جیانی اینفانتینو (رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا) گفت: من در جریان این جلسه نبودم و اطلاعی از آن ندارم.