تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3753233
شناسه : 3753233
تاریخ :
داستان بچه‌های گمشده در عملیات کرکوک اقتصاد ایران: کتاب "دعوت به کرکوک" به قلم حسن و حسین شیردل به پیشنهاد مرتضی سرهنگی با هدف روایت خاطراتی از عملیات کرکوک از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «دعوت به کرکوک» به نویسندگی حسن شیردل و حسین شیردل در انتشارات سوره‌ مهر به چاپ رسید. 

این کتاب به خاطرات حضور مهدی عظامی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در عملیات کرکوک می‌پردازد. حسن و حسین شیردل از فعالان حوزه دفاع‌مقدس و جنگ از شهر بابل، خاطرات همشهری خود مهدی عظامی را در طول دو سال مصاحبه و گفت‌و‌گو با او در هزار و 700  صفحه گردآوری کردند. 

23 نوجوانی که صدام را عاصی کردند

به گفته نویسندگان اثر، به پیشنهاد مرتضی سرهنگی بخشی از خاطرات عظامی که درعملیات کرکوک شرکت داشته در قالب کتاب «دعوت به کرکوک» تدوین و منتشر شد. 

کتاب از زمان حضور عظامی درعملیات کرکوک آغاز می‌شود و چند روایت جذاب از اعزام و مرحله رفت به عملیات و چند روایت از بازگشت از عملیات برای مخاطب گفته می‌شود. از جالب‌ترین این اتفاقات زمانی است که عظامی به عنوان نیروی شناسایی در این عملیات حضور داشته و در مسیر برگشت همراه با چند نفر دیگر گم می‌شوند. 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

« سال‌ها بعد، سراغ بچه‌ها را از نیروهای شناسایی و قرارگاه‌های غرب گرفتم. معروف بودیم به «بچه‌های گمشده در عملیات کرکوک ». سراغ آن دو مجروح را گرفتم؛ آنکه از دست مجروح شده بود دستش را قطع کرده بودند و بعد استخوانش عفونی شده بود و سه چهار سال بعد به خاطر مشکلات روده شهید شده بود. آن یکی هم پایش قطع شده بود و سه چهار سال بعد شهید.

«دعوت به کرکوک» با شمارگان 1250 نسخه و با قیمت 85 هزار تومان در بازار نشر موجود است.

انتهای پیام/