تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3753208
شناسه : 3753208
تاریخ :
احقاق حقوق ۱۵۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری پس از ۴ دهه اقتصاد ایران: مالکیت مجتمع تجاری در محله باغ آذری به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان پس از ۴ دهه به شهرداری تهران بازگردانده شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدامین سالاری پور؛ شهردار منطقه 16 اظهار کرد: شهرداری تهران در موضوع مالکیت مجتمع تجاری مهتاب با  اقدام پیشدستانه در طرح دعوی در محاکم قضایی  و جمع اوری اسناد ومدارک و استناد به مکاتبات دهه 50 با اقناع قضات دادگاه بدوی، موفق به صدور  دادنامه رای قطعی در نفع و له  و پس حدود 4 دهه تثبیت مالکیت وحقوق خود در  پروژه مجتمع تجاری مهتاب که ارزش فراتر از 1500 میلیارد تومان دارد، شد.

وی تصریح کرد: یکی از معضلات و مشکلات منطقه 16 تعیین تکلیف مالکیت چندین پلاک در مجتمع تجاری مهتاب بوده است که خوشبختانه با درایت واحد حقوقی و مشارکت مرکز حقوقی شهرداری تهران مالکیت شهرداری در این واحد ها تثبیت شد.

سالاری پور ادامه داد : مجتمع تجاری مهتاب (ثقفی) در محله باغ آذری (صابونیان)  در  مساحتی  حدود 3700 متر مربع با تعدادپلاک ثبتی  40 پلاک که تعدادی متعلق به شهرداری بوده و نیز بالغ بر  12 پلاک ثبتی در آن متعلق با دارا بودن سند مالکیت  بنام بانک رفاه کارگران بوده که از باب مالکیت مورد مناقشه و معارضه ودعوی فی مابین شهرداری و بانک بوده است.

شهردار منطقه 16 خاطرنشان کرد:  این پلاکها در دهه 50 و به جهت اجرای پروژه‌های شهرسازی و  تامین سرانه‌های خدماتی با عاملیت بانک خریداری شده و حسب توافقات آن زمان در اختیار شهرداری پایتخت قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به نقش بازار شیشه و بلور در محله باغ آذری اشاره کرد و افزود: در سنوات اخیر شهرداری منطقه 16 در راستای درآمدزایی و ارایه خدمات بهتر به ساکنین محله و افزایش ارزش املاک باغ آذری و تجمیع بازارهای خرد بلور اقدام به مشارکت و احداث مجتمع تجاری و اداری کرده است اما در حین بهره برداری موضوع مالکیت املاک مذکور از طرف بانک مورد تعرض حقوقی و قضایی  واقع می‌شود.

سالاری پور در ادامه به احقاق حقوق شهرداری به عنوان یکی از وظایف اصلی مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: در راستای جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های شهر و شهرداری و سلب مالکیت،  مجتمع اداره حقوقی منطقه با همفکری مرکز حقوقی شهرداری تهران در  اقدامی پیشدستانه  طرح دعوی در محاکم قضایی و جمع آوری اسناد  و مدارک و استناد به مکاتبات دهه 50 دولت وقت و نیز تاریخچه گودهای جنوب تهران می‌کند.

وی در پایان گفت: با استفاده و ارجاع موضوع به هیات کارشناسی رسمی خبره در امور ثبتی ، اراضی و ملکی و اثبات وقوع پلاکها در پروژه‌های دهه 50 و عاملیت بانک موصوف در اجرای پروژه نهایتا با اقناع قضات دادگاه بدوی  و تجدیدنظر دادنامه،  رای قطعی در نفع و له شهرداری صادر و پس حدود 4 دهه شهرداری تهران  موفق به تثبیت مالکیت وحقوق خود در این پروژه که ارزش فراتر از 1500 میلیارد تومان دارد می‌شود.

انتهای پیام/