تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3753198
شناسه : 3753198
تاریخ :
در راه و شهرسازی نیاز به فردی داریم که دارای تجربه و برنامه باشد اقتصاد ایران: ابراهیم‌پور افزود: ما برای رسیدن به اهداف وزارت راه و شهرسازی نیاز به فردی داریم که دارای تجربه و برنامه باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرشاد ابراهیم‌پور نماینده ایذه و موافق برنامه‌های فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: از دامن زن است که مرد به معراج می‌رسد. امروز اینجا ایستاده‌ام نه فقط برای دفاع از یک نام، بلکه برای حمایت از نمادی از توانمندی و اراده‌ای که در دل این سرزمین نهفته است.

وی افزود: امروز از شما می‌خواهم که به این صدای تاریخ گوش بسپارید؛ صدای زنانی که طول تاریخ با دل‌هایی مملو از ایمان و دست‌هایی پر از تلاش همواره در سخت‌ترین شرایط سنگین‌ترین بارها را به دوش کشیده‌اند.

نماینده ایذه انتخاب وزیر زن را فقط محدود به یک نام عنوان نکرد و ادامه داد: امروز نامی در برابر شما قرار دارد که نه فقط یک انتخاب بلکه یک رسالت تاریخی است. نامی که در پس آن زن ایستاده که پدرش در مشهد شهدای ایران، خوزستان سرافراز و دشت‌های تفتیده آبادان به شهادت رسیده و می‌خواهد مسیر آینده را برای کشورمان ترسیم کند.

ابراهیم‌پور تلویحاً به مسائلی که راجع به سیاست گذاری در حوزه مسکن و شهرسازی ناظر بر عملکرد فرزانه صادق مطرح شده بود اشاره کرد و افزود: من هم در وزارتخانه معاون بودم. مگر معاون می‌تواند سیاست‌ها را تعیین کند. سیاست‌های وزیر مطابق اسناد بالادستی و قانون است. فرزانه صادق فقط ۳ سال رئیس شورای معماری و شهرسازی بوده است.

وی گفت: آیا تمام مشکلات چند ده ساله زمین و مسکن کشور را باید گردن وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بیندازیم. وزارتخانه مهم راه و شهرسازی با اختصاص ۲۰ درصد تولید ناخالص کشور حوزه‌های مختلف نقش بی‌بدیلی در توسعه اقتصادی و شکوفایی کشور دارد.

نماینده ایذه با طرح برخی از چالش‌های مرتبط به حوزه وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: ناترازی در بودجه عمرانی و آمار بالای طرح‌های عمرانی نیمه تمام که در حوزه‌های انتخابیه همه ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد. به خصوص طرح‌های توسعه جاده‌ای و ریلی آمار کشته و تصادفات جاده‌ای و کمبود ناوگان حمل و نقل برون شهری در حوزه مسافر بسیاری از موارد دیگر چالش‌های وزیر راه و شهرسازی است.

ابراهیم‌پور افزود: ما برای رسیدن به اهداف وزارت راه و شهرسازی نیاز به فردی داریم که دارای تجربه و برنامه باشد و خانم صادق با درک صحیح مشکلات و تجربه چندین ساله با حضور در یکی از معاونت‌های تخصصی این وزارتخانه و رشد سلسله مراتبی قطعاً به مشکلات اشراف دارد و از ظرفیت‌های نیروهای انسانی فرهیخته و کارشناس در وزارت راه و شهرسازی بهره خواهد گرفت.

وی در بخشی از سخنانش با طرح این موضوع که وزیر راه و شهرسازی باید تا پایان برنامه تعداد واحدهای مسکونی را به ۵ میلیون واحد برساند، عنوان کرد: باید ۲۰ درصد نیز بافت فرسوده را کاهش دهند. وزیر پیشنهادی با تخصصی که در حوزه راه و شهرسازی دارد به مسائل فنی و شهرسازی با دیدگاه جامع می‌نگرد که نه طرفدار توسعه افقی و نه طرفدار توسعه عمودی است.