تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3753188
شناسه : 3753188
تاریخ :
مجمع نمایندگان استان مرکزی با رییس جمهور دیدار کرد اقتصاد ایران: اراک- مجمع نمایندگان استان مرکزی با «مسعود پزشکیان» رییس جمهوری دیدار و گفت وگو کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور در دیدار با مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: بکارگیری افراد توانمند به دور از نگاه‌های جناحی و سیاسی برای تحول در روند اداره امور کشور و رفع کاستی‌ها و مشکلات جامعه مورد توجه است.

مسعود پزشکیان، وجود اختلاف و انشقاق درون حاکمیت و مردم را از بزرگترین تهدیدات علیه امنیت و پیشرفت کشور دانست و گفت: دولت چهاردهم، ایجاد وفاق را مبنای کار خود قرار داد تا با غلبه بر اختلافات، همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور را در مسیر حل مشکلات هم‌افزا کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت باور به اجرای حداکثری سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلان و برنامه ۵ ساله را محور تلاش برای ایجاد وفاق قرار داده است، افزود: با وحدت بر محور اجرای سیاست‌های کلان نظام می‌توان به زبان و راهکارهای اجرایی مشترک برای حل مشکلات کشور رسید.

پزشکیان گفت: اجرا نشدن سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلان نظام که برآمده از نظر کارشناسان و مورد تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، عامل تداوم مشکلات کشور است و با وجود تفاوت سلایق و نظرات همه باید بر یک محور وفاق کنیم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای همگان فصل‌الخطاب باشد.

رئیس جمهور دولت چهاردهم تاکید کرد: انتظار است نمایندگان مجلس، دولت را در تدوین شاخص‌های، انتخاب و انتصاب مدیران اجرایی متخصص، کارآمد و تحول‌گرا کمک کنند.

پزشکیان گفت: تلاش خواهیم کرد منابع محدود کشور را با دقت و وسواس و بر مبنای عدالت و طرح‌های آمایش سرزمینی به اولویت‌های جدی و اموری اختصاص دهیم که بیشترین بهره‌مندی عمومی از آنها نصیب مردم می‌شود. همچنین تلاش خواهیم کرد با تعامل صادقانه با مردم حداکثر مشارکت مردم را در اداره امور جذب کنیم.

مجمع نمایندگان استان مرکزی با رییس جمهور دیدار کرد

در این نشست نمایندگان استان‌های مرکزی نیز به تشریح مهمترین دغدغه‌ها و مسائل حوزه‌های انتخابیه خود و نیز مسائل کلان ملی از جمله تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، اختصاص سهم عادلانه از مالیات صنایع به استان محل استقرار، اجرای سیاست‌های اقتصاد دریامحور در سواحل شمالی، رسیدگی به مشکلات برنج‌کاران و ضرورت ایجاد هماهنگی میان کلیت هیئت وزیران پرداختند.