تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3753187
شناسه : 3753187
تاریخ :
تسهیل تردد زائران با هماهنگی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و عراق اقتصاد ایران: ایلام-فرمانده مرزبانی از تسهیل تردد زائران با هماهنگی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و عراق خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی در بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران با اشاره به امنیت مرزها برای تردد زائران به سمت خاک کشور عراق، گفت: مرزبانی فراجا به عنوان یک نیروی خدمتگزار و خادم سید الشهداء در کنار زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در راه امنیت و آرامش آنان بصورت شبانه روزی تلاش می‌کند و قطعاً این خدمت هر چه سخت‌تر باشد افتخارش نیز بیشتر است.

وی با بیان اینکه همکاری و هماهنگی زائران با پلیس در شهرها و مرزبانان در مرزها موجب تسهیل در تردد آن‌ها شده است، افزود: چند روز مانده به اربعین شاهد افزایش میزان ورودی زائران از مرزها هستیم و خوشبختانه با توجه به مدیریت سفر از سوی زائران این روند بدون مشکل در مرزها در جریان است.

فرمانده مرزبانی انتظامی در ادامه اظهار کرد: یکی از وظایف مهم مرزبانی در ماموریت بزرگ اربعین، ایجاد امنیت و زیر ساخت‌ها برای زائران آقا اباعبدالحسین (ع) می‌باشد که بحمدالله با تلاش مرزبانان این زمینه در نقطه صفر مرز ایجاد شده است.

سردار گودرزی با تاکید بر لزوم هماهنگی و تعامل سایر دستگاه‌ها و نهادهای متولی در امر اربعین، افزود: برای تسهیل تردد و امنیت زائران در مرزها، هماهنگی‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق در بالاترین سطح ممکن انجام شده است و جای دارد صمیمانه از فرمانده مرزبانی کشور عراق، مسئولین و مردم این کشور که عاشقانه از زئران پذیرایی می‌کنند تقدیر و تشکر کنم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تردد و خارج شدن ۱۴۳ هزار ۳۵۷ نفری زوار خارجی از مرزهای ایران اسلامی به سمت کشور عراق، گفت: تا ساعت ۱۲ شب گذشته قریب به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر ایرانی از مرزهای ۷ گانه کشور به سمت کشور عراق از مرزها خارج شدند و امیدواریم زوار عزیز در بازگشت نیز سفر خود را مدیریت کنند.

فرمانده مرزبانی انتظامی با اشاره به اینکه اربعین زمان زنده نگهداشتن یاد و پیروی از شهدای کربلا است، خاطرنشان کرد: این راهپیمایی عظیم، وحدت و انسجام ملت ایران در مقابل دشمنان نظام اسلامی را نشان می‌دهد و دشمنان بدانند راه مقاومت و ایستادگی هر روز پررنگ‌تر خواهد بود.