تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3753183
شناسه : 3753183
تاریخ :
لاوروف: آلمان باید پاسخگوی تمام سوالات روسیه باشد اقتصاد ایران: وزیر خارجه روسیه می‌گوید که آلمان درباره حملات سال ۲۰۲۲ به خطوط لوله نورد استریم یک و ۲، باید پاسخگوی تمام سوالات مسکو باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اشاره به حملات تروریستی سال ۲۰۲۲ به خطوط لوله نورد استریم یک و ۲، تاکید کرد که برلین باید به تمام پرسش‌های مسکو پاسخ بدهد.

لاوروف دراین‌باره گفت: آلمان باید به تمام سوالات پاسخ بدهد. نخست اینکه، باید امتناع از ارائه شواهدی که راهی جز پیدا کردن‌شان ندارد را قویا کنار بگذارد. زمانی که دست کم برخی از اطلاعات درخواستی، از طریق مجاری رسمی ارائه نمی‌شود و به طور همزمان سر از سه روزنامه در می‌آورد(دو رسانه‌ آلمانی به همراه وال‌استریت‌ژورنال)، این تصور ایجاد می‌شود که تمام این اتفاقات از پیش برنامه‌ریزی‌شده است!

وی با اشاره به اینکه اوکراینی‌ها بدون حمایت آمریکا قادر به حمله به نورد استریم نبوده‌اند، گفت: حالا شاهد تلاش‌ها برای مقصر نشان دادن گروهی از افسران مست هستیم که با همکاری برخی تجار که در میهمانی با هم آشنا شده بودند، تصمیم به استخدام یک نفر می‌گیرند یا به طور ناگهانی به این نتیجه می‌رسند که مهارت‌های غواصی یاد بگیرند! بگویید که شوخی می‌کنید!

لاوروف تاکید کرد: حتی اگر یک نفر از اشخاصی که در مطبوعات آلمان به آنها اشاره شده، منظورم اوکراینی‌هاست، به نوعی در این قضیه دست داشته باشد، مشخص است که به تنهایی قادر به چنین کاری نبوده و چنین حمله تروریستی نیازمند دستورات از بالا و همانطور که همیشه می‌گوییم، از سوی مقامات عالیرتبه غربی و البته واشنگتن بوده است.

به باور لاوروف، تمام این عملیات برای پرت کردن حواس‌ مردم داخل و خارج از آلمان از عاملان، مجرمان و در نهایت ذی‌نفعان حقیقی این حمله تروریستی بوده است.

دیپلمات ارشد روس تصریح کرد: ما خواستار تحقیقات شفاف بین‌المللی هستیم. برای آلمان شرم‌آور است که در سکوت محض، محروم شدن از فرآورده‌های بلندمدت انرژی و متعاقب آن شکوفایی و رفاه اقتصادی را بپذیرد؛ فرآورده‌هایی که به طور کلی دهه‌ها در قالب فرآورده‌های گاز روسیه آن هم با قیمتی معقول، کلید توسعه این کشور بوده است. آلمان در سکوت و بدون هیچ اظهارنظری، همه چیز را پذیرفت!