تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3753177
شناسه : 3753177
تاریخ :
ترفند عجیب اسرائیل برای ترور فرمانده ارشد حزب الله اقتصاد ایران: تماس تلفنی نفوذی، عامل کشاندن "فواد شُکر" از طبقه دوم به طبقه هفتم ساختمان بود تا حمله هوایی اسرائیل علیه او، دقیق تر انجام شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عصر ایران: وال استریت ژورنال فاش کرد یک تماس تلفنی فریبکارانه، فرمانده ارشد حزب الله را از طبقه دوم به طبقه هفتم برد تا در این طبقه مورد هدف حمله اسرائیل قرار بگیرد.

این روزنامه آمریکایی در گزارشی با تیتر " How Israel Killed a Ghos" (اسرائیل چگونه شبح را کشت) نوشت: به احتمال بسیار، این تماس تلفنی جعلی بود اما "فواد شُکر" فرمانده ارشد حزب الله آن را باور کرد و به طبقه هفتم رفت.

این روزنامه به این دلیل از توصیف شبح برای فواد شکر استفاده کرده است زیرا برای سال های طولانی هیچ عکس و نشانی از موجود نبود. وی در هیچ برنامه عمومی شرکت نداشت و به جز افراد اندک و خاص، هیچ کس او را از نزدیک نمی شناخت و نمی دانست در این ساختمان زندگی می کند.

وال استریت ژورنال نوشت: "فؤاد شکر، فرمانده حزب‌الله زندگی مخفیانه‌ای داشت که کمتر کسی نام یا چهره او را می‌دانست، قبل از اینکه در یک حمله هوایی کشته شود و خاورمیانه در آستانه جنگ قرار گیرد".

این گزارش و خبر به قلم ۳ روزنامه نگار وال استریت ژورنال به نام های  Sune Engel Rasmussen و  Adam Chamseddine و Carrie Keller-Lynn نوشته  و در بیروت تهیه شده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال افزود:  فواد شکر در دفتر کارش در طبقه دوم ساختمان مسکونی در ضاحیه بیروت نشسته بود که در سال ۷ عصر تماس تلفنی دریافت کرد. تماس گیرنده از او خواست به طبقه هفتم ساختمان بیاید. جایی که محل زندگی اش بود. تنها اندکی بعد از رفتن او به طبقه هفتم، حمله اسرائیل به این ساختمان انجام شد و این فرمانده ارشد حزب الله مورد هدف قرار گرفت.

گزارش روزنامه وال استریت ژورنال درباره ترور فواد شکر فرمانده ارشد حزب الله لبنان از سوی اسرائیل

براساس این گزارش، او را به طبقه هفتم ساختمان کشاندند تا حمله هوایی علیه وی، دقیق تر و احتمال موفقیت آن بیشتر شود.

فواد شکر در طبقه دوم ساختمان ، کار می کرد یعنی دفتر کارش بود و در طبقه هفتم همان ساختمان، زندگی می کرد.

وال استریت ژورنال گفته این خبر را به نقل از یک مقام مسوول در حزب الله لبنان به دست آورده است.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: انفجار ناشی از حمله اسرائیل به این ساختمان منجر به جان باختن همسر فواد شکر، دو زن دیگر و دو کودک هم شد. علاوه بر این 70 نفر دیگر هم زخمی شدند.  

وال استریت ژورنال افزود: مکالمه تلفنی که از فواد شکر خواست به طبقه هفتم برود به احتمال زیاد از سوی فردی انجام شد که به شبکه تماس های داخلی حزب الله لبنان نفوذ کرده بود. حزب الله لبنان و ایران در حال بررسی این اختلال اطلاعاتی هستند. 

وال استریت ژورنال به نقل از این مقام مسوول در حزب الله نوشت که این نفوذ از جنس جاسوسی سایبری است.

فواد شکر زندگی مخفیانه ای داشت و تعداد بسیار اندکی او را می دیدند. وی در همان ساختمانی که مورد هدف قرار گرفت زندگی و کار می کرد تا نیازی به رفت و آمد خارجی نداشته باشد. یکی از همسایگان بعد از حمله اسرائیل گفته بود ما اسم او را شنیده بودیم اما هیچ وقت او را ندیدیم. مثل شبح بود.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان هم در سخنرانی اخیر خود گفته بود چند ساعت قبل از حمله با فواد شکر در تماس بود.