تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3753176
شناسه : 3753176
تاریخ :
صدور ۲ میلیون شناسه ثنا با استفاده از هوش مصنوعی اقتصاد ایران: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از صدور ۲ میلیون شناسه ثنا با استفاده از هوش مصنوعی و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به تأکیدات صورت گرفته بر مقوله هوشمندسازی فرآیندها و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در برنامه هفتم توسعه و سند تحول و تعالی قضائی، اظهار کرد: ما در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با استفاده از جدیدترین روش‌های هوش مصنوعی، توانسته‌ایم تا امروز با پردازش متون، ۹۰ درصد از تصمیمات قضائی را برای استفاده قضات در زمینه‌های آموزشی و مشاهده آرا مشابه، گمنام‌سازی کرده‌ایم؛ همچنین دسترسی به این تصمیمات قضائی را در اختیار پژوهشگران حوزه حقوق و قضا نیز قرار داده‌ایم.

وی افزود: همچنین با استفاده از جدیدترین روش‌های هوش مصنوعی، امکان سابقه یا بی خودکار هوشمند را برای قضات ایجاد کرده‌ایم و امروز سوابق هر یک از اشخاص در تمامی بانک‌ها به صورت خودکار در اختیار قاضی قرار می‌گیرد.

کاظمی‌فرد گفت: هم‌اکنون با استفاده از ابزار تبدیل گفتار به متن و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه، تمامی دادنامه‌ها، صورتجلسه‌ها و متونی که در دادگاه موجود است، قابلیت تبدیل شدن از صوت به متن را دارند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه عنوان کرد: همچنین با استفاده از توانمندی‌های ۸ شرکت دانش‌بنیان و بکارگیری روش‌های هوش مصنوعی، سال گذشته ۲ میلیون نفر توانستند بدون حضور در دستگاه قضائی، شناسه ثنا دریافت کنند.