تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3753164
شناسه : 3753164
تاریخ :
راهبرد اصلی بهزیستی مرکزی ارائه خدمات اجتماع محور است اقتصاد ایران: اراک- مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: راهبرد اصلی بهزیستی ارائه خدمات اجتماع محور و تقویت مراکز روزانه به جامعه هدف این استان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حسین‌آبادی ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه، اظهار کرد: استان مرکزی در خصوص مناسب سازی سازی تردد معلولان جایگاه ششم را در سطح ملی به خود اختصاص داده و توانسته در مناسب سازی آسانسور، سرویس‌های بهداشتی منازل مددجویان و ادارات پیشتاز باشد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به قانون جذب ۳ درصد اشتغال دستگاه‌های دولتی از جامعه هدف این سازمان افزود: در سال گذشته ۱۵۹ نفر از معلولان در ۴۶ مرکز زیرمجموعه بهزیستی استان مشغول به کار شدند که شهر اراک با ۲۲ نفر بیشترین جذب نیرو را داشته است.

حسین آبادی با بیان اینکه ۱۹۲ مؤسسه خیریه در استان مرکزی در راستای کمک به افراد آسیب پذیر با بهزیستی همکاری دارند، تصریح کرد: بهزیستی ۱۶۰ فعالیت تخصصی دارد از این رو کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو حمایت مراکز تحت نظارت است.

شناسایی ۱۹۰ کودک کار

وی با بیان اینکه بیشتر کودکان کار در سر چهار راه‌ها به شغل‌های کاذب اشتغال دارند و این مساله تهدید جدی برای آنان است، افزود: اکنون ۱۹۰ کودک کار در استان مرکزی شناسایی شده که ۶۰ درصد این کودکان، اتباع خارجی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: نگهداری جامعه سالمندان و معلولان در بین سایر اعضای خانواده از سیاست‌های بهزیستی است به همین منظور هزینه نگهداری در قالب پزشک خانواده به خانواده آنها پرداخت می‌شود.

حسین‌آبادی با اشاره به راه اندازی درمانگاه دندانپزشکی ویژه معلولان استان مرکزی در هفته دولت گفت: با راه اندازی این مرکز ارائه خدمات به جامع هدف رایگان خواهد بود.

وی، انجام خدمات اجتماع محور جایگزین مؤسسه محوری را مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: تلاش بر این است مشکلات محله با نگرش اجتماع محور که نیازمند یک کار تخصصی مددکاری اجتماعی است، ارزیابی و رفع شود.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای، شهرداری‌ها و بهزیستی در راستای توانمندسازی کودکان کار اضافه کرد: با ایجاد مرکز شوق زندگی در روزهای آتی کودکان کار ساماندهی می‌شوند.

ساخت ویلچرهای برقی برای معلولان بهزیستی مرکزی

وی گفت: ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولان است که به مناسبت گرامیداشت این روز مقرر است با تعامل و هم افزایی دانشگاه آزاد و یک شرکت دانش بنیان ایرانی، ویلچرهای دستی را به برقی تبدیل کنند تا زمینه حضور معلولان در بیرون محیط خانه فراهم و این مهم نقش بسزایی در رفع افسردگی و انزوا این جامعه هدف دارد.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: اقدامات لازم در خصوص ساخت ماده ۱۶ در راستای نگهداری و باز توانمندسازی معتادان با تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های دیگر در حال انجام است.