تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3753142
شناسه : 3753142
تاریخ :
مقابله با مصرف مواد مخدر نیازمند همکاری همگانی است اقتصاد ایران: شفت- فرماندار شفت گفت: گسترش آگاهی در مبارزه با مصرف مواد مخدر نیازمند همکاری همگانی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهدی نقدی در حاشیه بازدید از یک کمپ ترک اعتیاد طی گفت و گو با خبرنگار مهر با قدردانی از افرادی که دلسوزانه در این حوزه فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: لازم است بیماران از ابتدا تا انتها به درستی و با برنامه ریزی مناسب تحت حمایت قرار بگیرند و از هر اقدامی که به فرایند ترک آنها و بازگشتن به شرایط عادی کمک می‌کند دریغ نشود.

فرماندار شفت بر اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین تقویت اراده بیماران در بازگشت دوباره به جامعه و عدم استفاده از مواد مخدر تاکید کرد و افزود: گسترش آگاهی در مبارزه با مصرف مواد مخدر نیازمند همکاری همگانی است.

وی ادامه داد: امروزه یکی از بزرگترین مشکلات و معضلات جامعه، گرایش برخی جوانان به سمت مواد مخدر است و به همین دلیل پیشگیری و آگاه سازی جامعه نسبت به آثار پدیده شوم اعتیاد و همچنین آگاهی بخشی به خانواده در برخورد با این معضل از اهمیت بالایی برخوردار است.

نقدی با بیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی اصلی‌ترین راهکار برای مقابله با شیوع مصرف مواد مخدر است گفت: در بحث فرهنگ سازی و آموزش مقابله با معضل شوم اعتیاد باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه گروه‌های مرجع، ائمه جمعه و جماعات، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد.

وی بیان کرد: خانواده‌ها می‌تواند در زمینه آگاه سازی و در مسیر مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه نقش پررنگ و تعیین کننده‌ای ایفا کنند و تجربه ثابت کرده که هرگاه مردم وارد عرصه شده‌اند نتایج و خروجی مثبت و امیدوار کننده‌ای هم در پی داشته است.