تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3753133
شناسه : 3753133
تاریخ :
احداث ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی طی ۳۳ ماه در هرمزگان اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: طی سه سال در بخش جاده‌ای ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به ارزش ۲ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان اجرا شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید سلحشور در این خصوص اظهار کرد: در حوزه راه از ۲۸ پروژه راه‌سازی که شامل پروژه‌های راه‌سازی و ساختمان‌های عمومی می‌شود تعداد ۱۴ پروژه مربوط به راه‌سازی بوده و ۱۰۱ کیلومتر راه طی سه سال گذشته به ارزش ۲ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۵۶ کیلومتر راه در حوزه بزرگراه، ۴۱ کیلومتر راه اصلی به بهره‌برداری رسیده است. دو دهانه پل و راه‌های طرفین آن به ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

سلحشور وضعیت پیشرفت کریدور جنوب کشور در هرمزگان را تشریح کرد: کل کریدور جنوب کشور یک هزار و ۸۵۰ کیلومتر است که ۸۳۵ کیلومتر آن در هرمزگان است؛ ۳۹۹ کیلومتر در غرب استان و ۴۳۸ کیلومتر در شرق استان قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پیشرفت کریدور جنوب کشور در غرب استان چشمگیر بوده است، اظهار کرد: ۲۶۲ کیلومتر راه ایجاد شده و تنها ۱۳۷ کیلومتر در غرب استان باقی مانده است. در شرق استان وضعیت متفاوت است و پیشرفت به کندی انجام شده و۳۳۰ کیلومتر دیگر باقی مانده است.