تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3753127
شناسه : 3753127
تاریخ :
ایران خودرو و سایپا ساعتی چقدر ضرر می‌دهند؟ اقتصاد ایران: عصر خودرو- واگذاری مدیریت به بخش خصوصی‌سازی خودروسازان دولتی یکی از فرامین هشت‌گانه رییس‌جمهور فقید بود؛ این در شرایطی است که در دولت سیزدهم هم هیچ اتفاقی برای واگذاری مدیریت و سهام دولت در شرکت‌های خودروساز رخ نداد و حالا توپ واگذاری در زمین دولت چهاردهم است. اما این دولت، صنعت خودرو را در چه وضعیتی تحویل می‌گیرد؟

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روزنامه اعتماد، براساس آماری که خودروسازی ایران خودرو خودش اعلام کرده، هر ساعت 10 میلیارد تومان، هر دقیقه166 میلیون و 666 هزار تومان و هر ثانیه 2 میلیون و 777 هزار تومان، خسارت خودروسازهای دولتی است که لحظه‌ای و به شکل تصاعدی مثل سلول‌های سرطانی تکثیر می‌شود. همچنین طبق آخرین صورت‌های مالی، خودروسازان ماهانه 3هزار میلیارد تومان، هفته‌ای 700میلیارد تومان، روزانه حدودا 100میلیارد تومان و ساعتی بیش از 4میلیارد تومان، زیان ثبت می‌کنند.

در این بین، ایران‌خودرو دارای بیشترین زیان در بهار امسال بوده و سایپا و پارس‌خودرو در رده‌های بعدی ضرردهی قرار دارند. طبق صورت‌های مالی ایران‌خودرو، آبی‌های جاده مخصوص در بازه زمانی مورد نظر، بیش از 5.6هزار میلیارد تومان ضرر کرده است. بنابراین این شرکت در هر ماه از فصل نخست سال جاری ماهی حدودا 1870همت ضرر کرده است. زیان هفتگی ایران‌خودرو نیز در سه ماه ابتدایی امسال حدود 423میلیارد تومان بوده و زیان روزانه‌اش بیش از 60میلیارد و 500میلیون تومان بوده است. یعنی در هر ساعت 2.5میلیارد تومان، در هر دقیقه چهارمیلیون و 200هزار تومان و در هر ثانیه 700هزار تومان زیان کرده‌ است.