تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3753116
شناسه : 3753116
تاریخ :
حمام بعد از واکسن آنفولانزا اقتصاد ایران: حمام کردن بعد از واکسن آنفولانزا کاملاً ایمن است، اما اگر احساس ناراحتی یا تب دارید، ممکن است بخواهید تا زمانی که حالتان بهتر شد، از حمام کردن خودداری کنید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حمام کردن بعد از دریافت واکسن آنفولانزا به طور کلی بی‌خطر است و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. با این حال، ممکن است برخی افراد به دلیل عوارض جانبی جزئی واکسن، مانند تب خفیف، خستگی، یا درد در محل تزریق، ترجیح دهند تا زمانی که احساس بهتری دارند، از حمام کردن خودداری کنند. در اینجا چند نکته مرتبط با حمام کردن بعد از واکسن آنفولانزا آورده شده است:

1. مراقبت از محل تزریق

  • اگر محل تزریق کمی درد دارد، می‌توانید از آب گرم یا یک حوله گرم برای آرام کردن آن استفاده کنید، اما باید از مالیدن یا فشار دادن محل تزریق خودداری کنید.
  • سعی کنید محل تزریق را به مدت طولانی در معرض آب داغ قرار ندهید، زیرا ممکن است التهاب یا درد را تشدید کند.

2. استحمام با آب ولرم

  • اگر پس از واکسیناسیون احساس تب دارید، استفاده از آب ولرم به جای آب بسیار داغ یا سرد توصیه می‌شود. آب ولرم به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند و از احساس ناخوشایند جلوگیری می‌کند.

3. استراحت پس از واکسیناسیون

  • اگر پس از واکسیناسیون احساس خستگی یا ضعف می‌کنید، حمام کردن را به تعویق بیندازید تا وقتی که احساس بهتری دارید. استراحت کافی به بدن کمک می‌کند تا بهتر با واکسن کنار بیاید.

هر آنچه درباره انواع و درمان آنفولانزا باید بدانید

عوارض جانبی واکسن آنفلوانزا

عوارض جانبی در فردی که سالم باشد،‌ معاینه شود و واکسن بزند، نداریم. این واکسن حتی در خانم‌های باردار هم مجاز است.

واکسن ویروس کشته ضعیف شده است، یعنی به هیچ عنوان ویروس زنده در داخل واکسن موجود نیست که مثلا این تصور وجود داشته باشد فرد با تزریق واکسن 48 ساعت تب داشته باشد یا نباید بعد از آن به حمام یا استخر برود، این محدودیت‌ها در مورد واکسن آنفلوانزا وجود ندارد.

شرکتی که واکسن‌ها را تولید کرده، توضیح می‌دهد که شاید سردرد یا تب خفیفی موجود باشد.اگر بیمار قبل از زدن واکسن حتما معاینه شود که در شروع یک عفونت تنفسی دیگری نباشد، معمولا هیچ مشکلی با تزریق واکسن ایجاد نمی‌شود.

خیلی از افراد هستند که از آنها سوال می‌شود چرا با وجود داشتن فلان بیماری زمینه‌ای از واکسن استفاده نمی‌کنید؟

می‌گویند من چند سال پیش با تزریق این واکسن بیمار شدم و یک هفته علائمی مثل تب داشتم.

امکان ندارد که فرد با تزریق واکسن، علائمی مانند یک هفته بیمار شدن را داشته باشد، چون ویروس کشته ضعیف شده است.

موارد منع مصرف واکسن آنفلوانزا

تنها مورد منع واکسن آنفلوانزا، افرادی هستند که حساسیت به زرده تخم‌مرغ دارند. اگر کسی حساسیت به زرده تخم‌مرغ نداشته باشد، تقریبا هیچ منع مصرف دیگری برای تزریق این واکسن‌ها وجود ندارد.