تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3753108
شناسه : 3753108
تاریخ :
امیر نصیرزاده برنامه خود برای تحقق تقویت بنیه دفاعی را ارائه دهد اقتصاد ایران: نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی دفاع باید بگوید چگونه می‌خواهد موضوع تحقق تخصیص ۵ درصد بودجه برای تقویت بنیه دفاعی کشور را محقق کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میرمحمدی در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه ۲۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برخی از برنامه‌های ارائه شده از سوی امیر نصیرزاده ابهام دارد و امیدوارم که وی پاسخ سوالات ما را دهد و اگر پاسخ‌های وی قانع کننده باشد، با او مخالفت نخواهیم داشت.

وی توضیح داد: وضعیت معیشتی مجموعه نیروهای مسلح اعم از شاغلان و بازنشستگان خوب نیست در حالی که آنان امنیت و دفاع کشور را تأمین می‌کنند. در برنامه وزیر پیشنهادی دفاع چیزی در این مورد ندیده‌ام و سوالم از امیر نصیرزاده آن است که چگونه می‌خواهید دولت و سازمان برنامه و بودجه را پای کار بیاورید و لایحه ارائه دهید تا وضعیت معیشتی آنان ارتقا پیدا کند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارت دفاع بسیار فراوان است و درخواست دیگر ما از وزیر پیشنهادی دفاع آن است که بر این شرکت‌ها نظارت شود. هیأت مدیره این شرکت‌ها باید شفافیت داشته باشد و گزارش آن لازم است به مجلس ارائه شود.

میرمحمدی ادامه داد: خودکفایی و نوآوری در همه سطوح دفاعی و امنیتی جز سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و از وزیر پیشنهادی دفاع می‌خواهیم که راهبردهای خود در مسیر را به مجلس ارائه کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهمترین حکم قانونی برای تقویت بنیه دفاعی کشور، اختصاص حداقل ۵ درصد از منابع بودجه عمومی کشور به این بخش است. این حکم بسیار مهم است و قطعاً به وزارت دفاع کمک می‌کند تا کارهای خود را به خوبی انجام دهد و سوال بنده از امیر نصیرزاده آن است که چگونه می‌خواهد این موضوع را عملیاتی کند و مجلس و دولت را برای تحقق این موضوع پای کار بیاورد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته بعدی آن است که صنایع تحت پوشش وزارت دفاع بسیار گسترده است و لازم است در آمایش این صنایع بین استان‌ها عدالت رعایت شود. در بخش رزم نوین نیز باید گفت که به منظور تاب‌آوری زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی کشور در برابر حملات سایبری و از طریق توسعه تحقیقات و بکارگیری فناوری‌های نوین چه اقداماتی را می‌خواهید انجام دهید؟

میرمحمدی بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که در کنار مشارکت‌های دفاعی، هوشمندسازی و مردمی سازی باید مورد توجه قرار گیرد که لازم است وزیر پیشنهادی دفاع راهکار خود را در این موضوع نیز به مجلس ارائه کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موضوع زمان بندی برنامه‌ها تا حدی کمرنگ است و باید زمان بندی اجرای برنامه‌ها مشخص باشد.

میرمحمدی گفت: البته برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع از لحاظ تطابق با اسناد بالادستی و برنامه هفتم بالاترین نمره را نسبت به سایر وزرای پیشنهادی کسب کرده، اما زمان‌بندی آن اعلام نشده که باید اعلام شود. آقای نصیرزاده! شما وارث یک مجموعه قوی هستید که نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران است، چرا که ما یک زمانی فشنگ کلاشینکف محدودی داشتیم اما الان به موشک‌های نقطه زن دست یافتیم و شما باید کمک کنید تا این نقاط قوت روز به روز تقویت شود.