تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3753086
شناسه : 3753086
تاریخ :
اعلام آمادگی ۶۰ کشور برای حضور در مسابقات جهانی پرورش اندام اقتصاد ایران: رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: ۶۰ کشور برای حضور در مسابقات جهانی پرورش اندام در جزیره کیش اعلام آمادگی کرده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در نشست خبری که بعد از ظهر امروز برگزار شد، درباره میزبانی مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان در مهر ماه اظهار داشت: میزبانی مسابقات جهانی، یکی از آرزوهای هر رئیس فدراسیونی است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم. همیشه می‌خواستم که به سمت میزبانی‌های مهم برویم و بر همین اساس نیز تلاش زیادی انجام دادیم. سعی کردیم در طول این سال‌های اخیر رویدادهای بین‌المللی حضور داشته باشیم، به طوریکه که در سال قبل 35 اعزام بین‌المللی داشتیم که برخی از آنها با نفرات زیادی هم بود. وزارت امور خارجه و در رأس آن شهید امیر عبداللهیان نیز کمک زیادی در این مسیر کرد.

وی افزود: حالا هم میزبانی بزرگی در پیش داریم و استقبال خوبی هم شده است. حتی آمریکا قرار است با دو ورزشکار بیاید، اما بعد از ترور اسماعیل هنیه، شرایط فرق کرد. با این وجود آنها به ایران می‌آیند. ژاپن که قرار بود با نفرات زیادی بیاید ، عذرخواهی کرد. همچنین لیتوانی هم انصراف داد و فنلاند، آلمان، کره جنوبی هم منصرف شدند. البته ما کوتاه نیامدیم و امیدواریم که آنها شرکت کنند. در اعلام آمادگی اولیه نام 60 کشور دیده می‌شود و منتظریم ببینیم در نهایت چند کشور شرکت خواهند کرد.

نصیرزاده ادامه داد: از همه شما رسانه‌ها می‌خواهم که به اعتبار و عزت کشور کمک کنند تا بتوانیم میزبانی خوبی داشته باشیم و اخبار مثبتی هم مخابره شود. البته نقاط ضعف را هم بگویید تا بتوانیم بهتر شویم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام عنوان کرد: سیاست فدراسیون ایجاد فرصت برای ورزشکاران خودمان است، اما فدراسیون جهانی می‌گوید که اگر در هر دسته بیش از دو ورزشکار ایرانی باشند، این مسئله مورد اعتراض سایر کشور‌ها قرار می‌گیرد. البته در برخی رشته‌ها نفرات بیشتری شرکت خواهند کرد. در مجموع در بخش‌ها، رشته‌ها و دسته‌های مختلف نزدیک به 250 ورزشکار و مربی حضور خواهند داشت.

وی درباره هیئت استان تهران گفت: باید مدیرکل استان تهران فرد مورد نظرش را پیشنهاد بدهد و موافقت کنیم. آنها پیشنهاد می‌دهند و ما موافق نیستیم و ما هم که پیشنهاد می‌دهیم، آنها موافقت نمی‌کنند. در این شرایط معاون ورزش قهرمانی میانجی می‌شود. ما گفتیم که نمی‌توانیم به نقطه مشترک برسیم. تقاضای حکمیت داده‌ایم و به محض اینکه نشست برگزار شود، ما همان کار را می‌کنیم. فکر می‌کنم این اتفاق تا پایان هفته رخ بدهد و سرپرست هیئت معرفی شود و به سمت برگزاری انتخابات برویم.

نصیرزاده درباره هزینه‌های این میزبانی گفت: برای میزبانی باید 250 هزار یورو به فدراسیون جهانی بپردازیم که قرار شده در چند بخش پرداخت شود. همچنین نفری 550 یورو از ورزشکاران خارجی دریافت می‌کنیم که نیمی از آن به ما می‌رسد و نصف دیگرش برای فدراسیون جهانی است.

انتهای پیام/