تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3753076
شناسه : 3753076
تاریخ :
۲.۴ میلیون زائر اربعین تاکنون از کشور خارج شده‌اند اقتصاد ایران: شلمچه - معاون حمل‌ و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: تا کنون ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعین از مرزهای کشور برای شرکت در مراسم اربعین در کشور عراق از کشور خارج شده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال هادیانفر ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در ستاد مرکزی اربعین مسئولیت ستاد حمل و نقل و سوخت را در برعهده دارد و از هشت ماه قبل در حال تدارک، تمهید و پیش‌بینی لازم در این خصوص است تا زائران سفر بدون دغدغه داشته باشند.

وی افزود: ۳۱ رصد از زائران از ناوگان عمومی جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی که برای اولین سال بر اساس تفاهم انجام شده استفاده کردند و تاکنون در حوزه حمل و نقل زمینی اتوبوس‌های پیش بینی شده، متناسب با ظرفیت و مأموریت وزارت راه و شهرسازی است.

هادیانفر ادامه داد: عزیمت زائران به عراق به صورت تدریجی در حال انجام است و بر اساس پیش بینی از روز سه شنبه تا روز جمعه مرحله سوم عزیمت زائران صورت می‌گیرد و از آن به بعد شاهد موج بازگشت زائران با اولویت مهران و بعد مرز شلمچه خواهیم بود.

وی با اشاره به خروج ۶۵۰ هزار زائر از گذرگاه اربعین شلمچه برای شرکت در مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: تاکنون ۲۵۰ هزار زائر از این مرز به کشور بازگشتند.

هادیانفر گفت: تاکنون ۱۳۰ هزار زائر توسط راه‌آهن جابجا شده که بخشی از آن در مسیر خرمشهر به شلمچه است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی: ۳۳ درصد زائران اربعین به کشور بازگشتند

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محدویت جابجایی زائران توسط ناوگان حمل و نقل کشور عراق گفت: زائران مدیریت زمان در برگشت را مدنظر داشته باشند و آن را موکول به روز اربعین نکنند.

وی افزود: به صورت طبیعی هر هفته ۱۲۰ پرواز از کشور به عراق انجام می‌شود که بر اساس توافق با دولت عراق در ایام اربعین سه هزار پرواز مأموریت جابجایی ۵۰۰ هزار زائر در مسیر رفت و برگشت را از ۲۸ فرودگاه کشور به ۲ فرودگاه نجف اشرف و بغداد برعهده دارند.