تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3753067
شناسه : 3753067
تاریخ :
رقابت گواردیولا و مورینیو برای جذب هافبک آلمانی بارسلونا اقتصاد ایران: هافبک آلمانی بارسلونا، ممکن است به زودی به منچسترسیتی بازگردد اما ژوزه مورینیو سرمربی فنرباغچه و تیم هایی از عربستان و قطر هم به دنبال جذب او هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، «ایلکای گوندوغان»، هافبک آلمانی تیم فوتبال بارسلونا، ممکن است به زودی به منچسترسیتی بازگردد. این بازیکن پس از آنکه در تابستان گذشته منچسترسیتی را ترک کرد و به بارسلونا تیم پیوست، نتوانست به موفقیت چندانی دست یابد و اکنون به نظر می‌رسد که تمایل دارد به تیم سابق خود بازگردد.

توافق گوندوغان و بارسلونا

گوندوغان در حالی که یک سال از قرارداد دو ساله‌اش با بارسلونا باقی مانده، اعلام کرده که خواستار بازگشت به منچسترسیتی است. طبق گزارش روزنامه اسپانیایی اسپورت، این هافبک آلمانی به مدیران بارسلونا اطلاع داده که مایل به ترک این باشگاه است. این بازیکن در دیدار هفته اول لالیگا برابر والنسیا جایی در ترکیب تیمش نداشت.

رسانه اسپانیایی «اسپورت» همچنین اعلام کرده است که گوندوغان تمایل خود به خروج از تیم را به مدیران باشگاه اعلام کرده و اکنون همه طرف‌ها با جدایی این بازیکن موافق هستند.

بازگشت به منچسترسیتی

با توجه به اینکه ایلکای گوندوغان در بارسلونا نتوانسته عملکرد مطلوبی ارائه دهد و تنها ۵ گل در ۵۱ بازی به ثمر رسانده و همچنین نخستین فصل بدون جام خود را پس از هفت سال تجربه کرده است، بازگشت او به منچسترسیتی محتمل به نظر می‌رسد.

طبق اعلام نشریه «سان»، پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی آماده است تا دوباره با این بازیکن همکاری کند چرا که اسکار باب، هافبک آبی‌های منچستر هم دچار مصدومیت شده است و مدتی از میادین دور خواهد بود.

البته، بارسلونا اخیراً دنی اولمو، ستاره یورو ۲۰۲۴ را از تیم لایپزیگ به خدمت گرفته است که در همان پستی بازی می‌کند که گوندوغان قرار دارد. با این حال، هانسی فلیک، مربی و هم‌وطن گوندوغان، اظهار کرده که احتمالاً این هافبک آلمانی در لالیگا باقی خواهد ماند.

ترکیه، عربستان و قطر

علاوه بر منچسترسیتی، گوندوغان طرفدارانی در ترکیه و عربستان سعودی نیز دارد. یکی از مربیانی که به شدت خواهان جذب اوست، ژوزه مورینیو، سرمربی فنرباغچه است. مورینیو که اخیراً این باشگاه ترکیه‌ای پیوست، تاکنون چندین بازیکن مطرح از جمله چاغلار سویونچو، جنک توسون و یوسف النصیری را به خدمت گرفته است و به نظر می‌رسد آماده است تا اقدامات گسترده‌ای برای جذب گوندوغان انجام دهد.

علاوه بر این، باشگاه السد قطر هم تمایل خود را برای جذب این بازیکن اعلام کرده و به نظر می‌رسد پیشنهاد وسوسه انگیزی از سوی قطری‌ها مطرح شده است.