تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3753053
شناسه : 3753053
تاریخ :
احیا و اصلاح مراتع به ۵۰۰ تن بذر در سال نیاز دارد اقتصاد ایران: مدیرکل امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: برای احیا و اصلاح مراتع کشور سالانه به طور میانگین به بیش از ۵۰۰ تن بذر نیاز است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، ترحم بهزاد، مدیرکل امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: با پیگیری‌ها و تأمین تجهیزات لازم در ایستگاه‌های تولید بذر، اکنون بیش از ۱۰۰ تن بذر مرتعی تهیه و باقی بذر مورد نیاز توسط مجریان و بهره برداران مراتع از این عرصه‌ها جمع‌آوری می‌شود.

وی اظهار کرد: ۲۴ ایستگاه تولید بذر مرتعی به مساحت ۷۰۳۸ هکتار داریم و هدف ما این است که میزان تولید بذر در این ایستگاه‌ها افزایش یابد.

بهزاد گفت: از ۲۴ ایستگاه تولید بذر مرتعی، ۷ ایستگاه احاله مدیریت شده و طرح ۵ ایستگاه دیگر در کمیته فنی استان و دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای احاله مدیریت مصوب و برای مابقی ایستگاه‌ها نیز قرار است طرح تهیه شود.

وی تاکید کرد: یکی از ضرورت‌های احیا و اصلاح مراتع کشور، تأمین نهاده بذر است.

مدیرکل امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان این که برای تولید و تأمین بذر مرتعی تمهیدات لازم دیده شده است، اذعان کرد: در این راستا از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی و سازمان حفاظت محیط زیست استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه احیا و اصلاح مراتع به مهار کانون ریزگردها کمک می‌کند، گفت: نزدیک به ۱۴ میلیون هکتار کانون ریزگرد در کشور داریم که نزدیک به ۵.۷ میلیون هکتار آن در عرصه‌های مرتعی و ۸.۳ میلیون هکتار در عرصه‌های بیابانی است.

بهزاد افزود: سال گذشته تفاهم نامه‌ای میان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و سازمان حفاظت محیط زیست در راستای پیشگیری و احیا و اصلاح کانون‌های ریزگرد در عرصه‌های مرتعی ۱۳ استان امضا شد.

وی شناسایی ذخیره گاه‌های مرتعی برای حفاظت از گونه‌های مرتعی نادر و در معرض خطر را از دیگر اقدامات برای حفاظت از این عرصه‌ها نام برد و تصریح کرد: شناسایی ذخیره گاه‌های مرتعی با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی انجام می‌شود.

بهزاد بودجه تخصیصی امسال به بخش مراتع کشور را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.