تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3753040
شناسه : 3753040
تاریخ :
۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به زودی وارد کشور می‌شود اقتصاد ایران: معاون شهردار تهران گفت: در بخش اتوبوسرانی ۱۰۶۰ اتوبوس وارد کردیم و این عدد به ۲۵۰۰ دستگاه خواهد رسید. بخش اول از ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی هم به زودی وارد کشور می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد قیومی، فرماندار تهران در نشست سازمان تاکسیرانی که با حضور معاون حمل‌ونقل عمومی شهرداری تهران برگزار شد؛ با اشاره به تلاش‌های هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک و همچنین مالکی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، فعالیت‌های آن‌ها را در دوره جدید مدیریت شهری ستود و گفت: این تلاش‌ها موجب حرکت و برکت در شهر تهران شد و این اقدامات مبارک است و دوره جدید مدیریت شهری قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست.

وی یادآور شد: ما در این دوره شاهد فرسودگی بسیار زیاد ناوگان بودیم و ریسک مدیریتی تا حدی بود که حتی شرکت‌های بیمه‌ای حاضر به سرمایه‌گذاری در این بخش نبودند. وضعیت پیچیده و انتظارات بالا بود. تنها راه حل برای پایتخت، توجه جدی به حوزه حمل‌ونقل عمومی بود.

قیومی خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان در این دوره مورد توجه و پیگیری ویژه قرار گرفت و از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شد تا به نتایج روشن برسد. هر آنچه به نفع سیستم تاکسیرانی و حمل‌ونقل باشد، مورد حمایت ماست و از سوی دیگر باید تعلق تاکسیرانان را به سازمان بیشتر کنیم.

فرماندار تهران گفت: هرکجا کمک و پشتیبانی نیاز باشد ما در کنار شما هستیم چراکه اعتقاد دارم تاکسیرانی اثرگذارترین مجموعه برای پیشبرد اهداف ماست و خوشحال می‌شوم تا سازمان تاکسیرانی شهر تهران نمونه‌ای برای کل کشور باشد. به نظرم این استعداد در شما وجود دارد.

برقی‌سازی ورق جدیدی در تاریخ حوزه حمل و نقل است

در این نشست محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: حوزه حمل‌ونقل در این دو سال مورد توجه جدی شورا و مدیریت شهری بوده و اقدامات بزرگی در این حوزه شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه برقی‌سازی گام‌های بزرگی برداشته شد و در تاریخ حوزه حمل و نقل ورق جدیدی زده شد. پایه‌گذاری برقی شدن حمل‌ونقل عمومی با توجه به مشکلات آلودگی و سوخت در کشور، اقدام مهمی بود و جزو دغدغه‌های رئیس‌جمهور شهید رئیسی بود که با حمایت‌های دولت به ثمر رسید.

هرمزی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: ما در بخش اتوبوسرانی ۱۰۶۰ اتوبوس وارد کردیم و این عدد به ۲۵۰۰ دستگاه خواهد رسید. بخش اول از ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی هم به زودی وارد کشور می‌شود و خودروهای برقی هم در حال تحویل است. تهران پایلوتی مهم برای کل کشور خواهد بود.

حرکت به سمت هوشمندسازی انقلابی در حوزه تاکسیرانی خواهد بود

شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز با اشاره به نقش تاکسیرانان در حمل‌ونقل عمومی گفت: بیش از ۸۰ هزار تاکسی در شهر تهران وجود دارد. تاکسی‌ها تنها ناوگانی هستند که راننده و مسافر با هم دیدار چهره به چهره دارند و به عنوان رسانه متحرک پویا می‌توان از آن نام برد. این حوزه حمل و نقلی سهم ۱۸ درصدی در جابجایی مسافر دارد که در ۶۰۰ خط فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در نوسازی خودروها برای تاکسیرانان حق انتخاب سه خودرو شامل خودروهای دوگانه سوز و بنزینی وجود دارد و خودروهای برقی هم به ناوگان اضافه شده است. تعمیر تاکسی‌ها نیز از ضرورت‌هایی بود که توسط نمایندگان تاکسیرانان مطرح شد که در حال انجام است. وام‌های بلاعوض و پرداخت کمک هزینه به بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص از دیگر مواردی است که در حوزه رسیدگی به تاکسیرانان صورت می‌گیرد. هوشمندسازی برای پرداخت هم از دیگر اقداماتی است که بزودی به سرانجام خواهد رسید.

وی در خصوص رویکرد هوشمند سازی یادآور شد: حرکت به سمت هوشمندسازی انقلابی در حوزه تاکسیرانی خواهد بود. لحظه به لحظه از وضعیت تاکسی‌ها باخبر خواهیم شد و پایش و خدمات رسانی آن‌ها به‌صورت آنلاین پیگیری می‌شود. شروع مهرماه آغاز این حرکت بزرگ است و تحولی بزرگ در این حوزه خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پایان تاکید کرد: ما در بخش‌های مختلف به تاکسیرانان از موضوعات رفاهی تا خدماتی و از نوسازی تا وام تعمیرات خدمت رسانی می‌کنیم. حتی موضوع مسکن و بیمه را هم با جدیت پیگیری می‌کنیم.