تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3753025
شناسه : 3753025
تاریخ :
بیش از ۵۱ هزار هرمزگانی برای پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کردند اقتصاد ایران: بندرعباس-جانشین مدیر حج و زیارت هرمزگان، با اشاره به آغاز ثبت‌نام زائران اربعین حسینی از ۱۷ مرداد ماه گفت: تاکنون ۵۱ هزار و ۷۱۵ نفر از هرمزگان برای اربعین در سامانه سماح ثبت‌ نام کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس بهرامی در این خصوص اظهار کرد: از این تعداد بیش از ۲۸ هزار نفر آقایان و ۲۲ هزار نفر بانوان هستند.

وی بیان کرد: همچنین تاکنون بیش از ۴۸ هزار و ۷۶۰ زائر هرمزگانی نیز برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین وارد کشور عراق شده‌اند که از این شمار ۲۸ هزار و ۷۶۳ نفر آقایان و بقیه بانوان بوده‌اند.

جانشین مدیر حج و زیارت هرمزگان اظهار کرد: ۲۵ هزار و ۸۴۴ نفر زائران اربعین از هرمزگان با اتوبوس، ۲۲ هزار و ۹۳۹ نفر وسیله شخصی، ۸۰۵ نفر اعزام هوایی و مابقی سایر وسایل حمل و نقلی از جمله قطار و تاکسی به مرز کشور عراق اعزام شدند.

بهرامی با اشاره به اینکه متقاضیان برای نام نویسی باید به سامانه سماح به نشانی http://samah.haj.ir مراجعه کنند، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد هرمزگانی‌ها مرز شلمچه را برای اعزام به مراسم اربعین حسینی انتخاب کرده‌اند.

همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی در سامانه «سماح» آغاز و تا روز اربعین حسینی ادامه دارد.