تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3753008
شناسه : 3753008
تاریخ :
تأمین خودرو جانبازان کدام الویت شرکت‌های خودروسازی است؟ اقتصاد ایران: ایران خودرو و سایپا به عنوان شرکت‌های تأمین‌کننده خودرو داخلی به نظر می‌رسد هیچ همت و یا الویتی برای عمل به تعهدات خود نسبت به جانبازان ندارند و کسی هم مطالبه جدی از این دو شرکت خودرو سازی نمی‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از تسهیلاتی که طبق قانون به جانبازان جسمی حرکتی تعلق می گیرد، اعطای خودرو است با تسهیلات ویژه. خبرهای زیادی هم پیش از شروع سال جاری منتشر شد و تعداد زیادی از مشمولان نیز از آن استقبال کردند. 

بر این اساس بنا بود دو شرکت سایپا و ایران خودرو تعداد 10 هزار خودرو طی چند ماه تا پایان سال 1402 به جانبازان اعطا کنند. بسیاری مبلغ ابتدایی را واریز کردند و وام 250 میلیون تومانی تسهیلات خودرو را هم دریافت کردند. اما اکنون که 5 ماه از آغاز سال جدید می گذرد به نظر می رسد نیاز این قشر عزیز جامعه برای هیچ دستگاهی مهم و دارای الویت نیست. فقط یک قسط جدید روی دست آنها مانده است.

بنیاد شهید به عنوان یک نهاد مطالبه گر حقوق ایثارگران می گوید دو ماه قبل از وزارت صمت پیگیری کردیم اما هنوز جواب درستی داده نشده است. 

از طرف دیگر ایران خودرو و سایپا به عنوان شرکت های تأمین کننده خودرو داخلی به نظر می رسد هیچ همت و یا الویتی برای عمل به تعهدات خود ندارند و کسی هم مطالبه جدی از این دو شرکت خودرو سازی نمی کند. 

در این میان فقط جانبازان هستند که مثل همیشه بلاتکلیف و مستأصل هستند و تعداد زیادی هم در این چند مدت به شهادت رسیدند. 

گفتنی است همانطور که بارها در خبرها و گزارش ها نیز آمده، خودرو برای یک جانباز جسمی حرکتی و یا 70 درصد، یک وسیله ضروری برای زندگی به حساب می آید نه وسیله ای برای رفاه بیشتر. یک جانباز صعب العلاج یا جسمی حرکتی باید دائم در رفت و آمد دکتر و تهیه دارو باشد و هر ساعت از شبانه روز ممکن است نیاز فوری به وسیله نقلیه پیدا کند. این درحالی است که نه وسایل نقلیه عمومی بستر مناسبی برای نقل و انتقال این عزیزان دارد و نه تاکسی های اینترنتی حوصله ای برای جا به جایی فردی که دارای ویلچر است دارد. 

یکی از این جانبازان می گوید :«یکبار درخواست یک تاکسی داده بودم. مدت زیادی هم معطل بودم تا ماشین برسد. اما راننده وقتی دید من روی ویلچر نشستم از سوار کردن من خودداری کرد.»

انتهای پیام/