تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3753005
شناسه : 3753005
تاریخ :
کره شمالی: رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا مقدمه جنگ هسته‌ای است اقتصاد ایران: کره شمالی رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی که از امروز آغاز شده است را «مقدمه یک جنگ هسته‌ای» توصیف کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که خبرگزاری مرکزی کره شمالی آن را منتشر کرده است، رزمایش اخیر کره جنوبی و آمریکا را مقدمه‌ای برای آغاز جنگ هسته‌ای دوم خواند.

سئول و واشنگتن رزمایش مشترک آبی، خاکی و هوایی و ۱۱ روزه خود را از امروز (دوشنبه) آغاز کردند. این رزمایش که «سپر آزادی اولچی» خوانده می‌شود، دومین رزمایش مشترک بزرگ سالانه این دو متحد است.

وزارت خارجه کره شمالی این رزمایش را «مجموعه‌ای از اقدامات تهاجمی تحریک‌آمیز» از جانب آمریکا و کره جنوبی خوانده است.

در این بیانیه متعلقات نظامی راهبردی آمریکا که در از اوایل امسال در شبه جزیره کره مستقر شده، «سیاست رویارویی هسته‌ای علیه کره شمالی و مغایر ادعای واشنگتن و سئول مبنی بر دفاعی بودن ماهیت این رزمایش‌ها» توصیف شده است.

جنگ‌افزارهایی که کره شمالی به آن اشاره کرده است، ناو هواپیمابر تئودور روزولت را نیز شامل می‌شود. این ناو هواپیمابر برای نخستین بار در ماه ژوئن برای شرکت در رزمایش مشترک کره جنوبی، ژاپن و آمریکا وارد بندر بوسان شد.