تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3752992
شناسه : 3752992
تاریخ :
راهکارهایی برای پیشگیری از گرمازدگی و کمک به رفع تشنگی در اربعین اقتصاد ایران: بندرعباس-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به همزمانی مراسم پیاده روی اربعین با گرمای تابستان برای جلوگیری از گرما زدگی زائران راهکار هایی را توصیه کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالجبار ذاکری توجه به برخی نکات برای حفظ سلامت و جلوگیری از گرما زدگی زائران را مهم و ضروری دانست بیان کرد: تا جای ممکن بین ساعت ۱۱ صبح تا ۱۵ عصر که گرما به اوج خود می‌رسد پیاده روی نکنند و در این ساعات بیشتر به استراحت مشغول باشند و از غروب تا پاسی از شب به پیاده روی ادامه دهند.لباس‌های خنک و نخی بپوشند و از کلاه و عینک در طول مسیر حرکت استفاده کنند.

وی بابیان اینکه نوشیدنی‌های گازدار و کافئین‌دار بدن را کم آب و خشک می‌کند گفت: تا حد امکان از مصرف آنها خودداری کرده و شربت‌های سنتی همچون سکنجبین، خاکشیر و تخم شربتی آب لیمو را جایگزین کنید.

ذاکری گفت: به جای استفاده از شیرینی، غذاهای شور، کنسروها، غذاهای سرخ کرده و ادویه‌ها که باعث تشدید تشنگی می‌شود، به مصرف میوه‌ها اهتمام داشته باشید و از غذاهایی با طبع گرم پرهیز کرده و از آب یخ یا حتی بسیار خنک پرهیز کنید و آب ولرم و مطابق دمای بدنتان را جایگزین کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: زائران اربعین در کمک به افرادی که دچار گرمازدگی می‌شوند باید این اقدامات را انجام دهند، انتقال فرد گرمازده به سایه و یک مکان خنک، خواباندن فرد گرمازده و بلند کردن پاهای او به آرامی، درآوردن لباس‌های تنگ و سنگین، تحت نظر داشتن فرد گرمازده، خنک کردن فرد با پاشیدن آب سرد و آب زدن، نوشاندن آب خنک یا نوشیدنی بدون کافئین به فرد گرمازده در صورت هوشیاری و در صورت بدتر شدن وضعیت فرد به نیروهای امدادی خبر دهید.