تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3752953
شناسه : 3752953
تاریخ :
بهره برداری از پروژه های آبرسانی به ۵ روستای خراسان رضوی اقتصاد ایران: بهره‌برداری از سه پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان بردسکن در جنوب‌غربی استان خراسان رضوی آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، با بهره برداری از این تعداد پروژه که با مشارکت خیر آبرسان و اعتبارات و نظارت آبفا اجرا شد، ۴۳۰ خانوار ساکن در روستاهای چشمه حاج سلیمان، دهان قلعه، شریف آباد، خنجری و خوراز آب شرب پایدار به میزان شش لیتر بر ثانیه برخوردار شدند.

حسین مهدوی اولیایی مدیر امور بردسکن در مراسم افتتاح این پروژه‌های آبرسانی اعلام کرد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها که شامل حفر و تجهیز سه حلقه چاه، اجرای یک هزار و ۹۰۰ متر خط انتقال و یک هزار و ۱۵۰ متر شبکه برق و احداث ابنیه است، از سال قبل آغاز شده است. در اجرای این پروژه‌ها ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که هفت میلیارد ریال آن مربوط به آبفا است.

مهدی جهان طلب معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هم گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون افراد خیر و واقف ۸۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به ۵۲۴ روستای محروم این استان با جمعیت ۲۷۹ هزار و ۶۷۰ نفر هزینه کرده‌اند. در اجرای پروژه‌های آبرسانی به این روستاها نسبت به حفر ۱۳ حلقه چاه، ۶۲۰ متر لوله گذاری، احداث ۳۴ باب مخزن و خرید ۵۲ دستگاه پمپ اقدام شده است.