تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3752945
شناسه : 3752945
تاریخ :
پول های بلوکه شده در حساب ایران خودرو نیست اقتصاد ایران: وجوه بلوکه شده در طرح فروش خودرو به هیچ عنوان امکان استفاده توسط شرکت ایران‌خودرو را ندارد و صرفاَ برای اطمینان از آمادگی خریدار و پیش‌گیری از حضور واسطه گران پیش‌بینی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ثبت‌نام 12 محصول ایران‌ خودرو از 24 مردادماه آغاز شد و متقاضیان می‌توانند تا دوم شهریورماه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 مبلغ مسدودی در این طرح 230 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که  الزام به وکالتی کردن و مسدودی حساب فقط برای متقاضیان عادی است.

البته با توجه به تأخیر در هماهنگی‌های لازم میان برخی بانک‌های عامل و سامانه در آماده‌سازی بستر حساب وکالتی و مسدودی حساب مهلت تعیین‌شده برای وکالتی کردن و مسدودی حساب با اضافه شدن یک روز از یک‌شنبه 1403/05/21 تا پایان ساعت 24 روز دوشنبه مورخ 1403/05/29 نزد بانک‌های عامل امکان‌پذیر است.

نکته مهم اینجاست مبلغ اعلامی در حساب متقاضی به درخواست خود فرد به ذی‌نفعی شرکت ایران خودرو مسدود می‌شود و  در هر زمان که نیاز باشد متقاضی می‌تواند با اعلام انصراف، مسدودی را رفع و وجه را برداشت کند، لذا شرکت در اولویت‌بندی، منوط به وجود وجه در حساب تا زمان اجرای اولویت‌بندی خواهد بود. پس از اعلام اولویت‌بندی، مسدودی وجه بدون مراجعه به بانک رفع و مبلغ توسط متقاضی قابل برداشت است.

البته باید توجه داشت وجوه مسدود شده به هیچ عنوان امکان استفاده توسط شرکت ایران‌خودرو را نداشته و صرفاَ برای اطمینان از آمادگی خریدار و پیش‌گیری از حضور واسطه گران پیش‌بینی شده است.با این وجود در برخی از خبرهای نادرست گفته شده پول های بلوکه شده به حساب خودروساز رفته و از این محل سود بالایی به ایران خودرو رسیده است.

این در حالی است که شرکت خودروساز هیچ دسترسی به پول های بلوکه ندارد و فقط بانک ها برای جذب دو هفته ای پول های مردم در تلاش برای تخصیص وام یا ارائه امتیاز برای خریداران خودرو را دارند.

انتهای پیام/