تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3752928
شناسه : 3752928
تاریخ :
خدمات رسانی ۵۴ موکب آذربایجان شرقی به زوار اربعین حسینی اقتصاد ایران: تبریز- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برپایی ۵۴ موکب استان در مسیر راهپیمایی اربعین امسال و خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی ظهر دوشنبه در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای ایام اربعین ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برگزاری منظم جلسات ستاد اربعین استان اقدامات و تصمیمات لازم برای خدمات رسانی مناسب مواکب آذربایجان شرقی در مسیر پیاده روی دلدادگان اباعبدالله (ع) اتخاذ شده است.

وی با تاکید بر لزوم حضور مداحان، و روحانیان و مسئولان فرهنگی و رسانه‌ای در ساختار مواکب اربعین ادامه داد: علاوه بر این مقدمات اعزام شش موکب رسانه‌ای به عراق فراهم شده تا علاوه بر سوژه‌های ناب مراسم پیاده روی اربعین، خدمات و اقدامات موکب‌های استان در مسیر راهپیمایی را نیز مستند و منعکس کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در مجموع ۵۴ موکب استان در این ایام در مسیر پیاده روی اربعین خدمات رسانی می‌کنند و به دنبال تقویت و تسهیل فعالیت این مواکب در کشور عراق هستیم و علاوه بر این با توجه به رونق گرفتن بحث جاماندگان اربعین در سال‌های اخیر و نیز عبور زائران برخی استان‌ها و حتی کشورهای همسایه از آذربایجان شرقی، تقویت مواکب بین راهی در مسیر زوار اربعین در استان در دستور کار است.

وی از اجرای طرح محله اربعین توسط سازمان تبلیغات اسلامی نیز خبر داد و اظهار داشت: این طرح به صورت کشوری و با هدف فعال شدن مساجد و هیئات محلات در مراسم اربعین اجرا می‌شود و به طور کلی ایجاد حال و هوای اربعین در سطح جامعه در قالب‌هایی چون برپایی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی و اقدامات فرهنگی و اجتماعی در ایام اربعین از طریق مساجد و هیئات محلات مهمترین رویکرد آن است.

حجت الاسلام حسینی در خصوص برنامه‌های ایام پایانی ماه صفر نیز گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از دسته جات و هیئات مذهبی که در این ایام در مشهد مقدس حضور دارند از استان‌های شمال غرب کشور از جمله آذربایجان شرقی هستند، جلسات متعددی با شورای هیأت و آستان قدس رضوی و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برای تسهیل فعالیت هیئات و دسته جات حسینی استانی حاضر در ایام پایانی ماه صفر در مشهد برگزار کرده ایم.