تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3752904
شناسه : 3752904
تاریخ :
فولکس‌واگن می‌گوید ID. GTI چیزی فراتر از یک خودرو برقی قدرتمند خواهد بود اقتصاد ایران: فولکس‌واگن می‌گوید خودرو برقی ID.GTI به‌جای تمرکز بر قدرت، روی هندلینگ و ارائه‌ی تجربه‌ی رانندگی سرگرم‌کننده متمرکز خواهد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فولکس‌واگن با معرفی ID.GTI، خود را برای برقی‌کردن نشان نمادین GTI آماده می‌کند. این هاچ‌بک جذاب، ترکیبی از هیجان رانندگی را با آلایندگی صفر به‌ارمغان می‌آورد. ID.GTI که روی نسخه‌ی جدید دیفرانسیل جلو پلتفرم MEB ساخته می‌شود، در سال ۲۰۲۶ به‌طور رسمی معرفی خواهد شد.

اگرچه ID.GTI احتمالاً از نظر قدرت به پای برادران بنزینی خود نمی‌رسد، اولویت این خودرو روی هندلینگ و چابکی است. کای گرونیتز، مدیر فنی فولکس‌واگن تأیید کرد که GTI برقی کمتر از ۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت که احتمالاً به حدود ۲۰۰ اسب بخار نزدیک‌تر باشد، اما او اطمینان می‌دهد که تمرکز خودرو مذکور روی قابلیت رانندگی خواهد بود. گرونیتز پس‌ از رانندگی با نمونه‌ی اولیه‌ی ID.GTI، این خودرو را «شگفت‌انگیز» توصیف کرد.

به‌نوشته‌ی Insideevs، تنظیمات دیفرانسیل جلو ID.GTI را می‌توان خروج از سیستم دیفرانسیل عقب موجود در اکثر مدل‌های ID کنونی فولکس‌واگن در نظر گرفت. این تصمیم می‌تواند شاهکار باشد، زیرا دیفرانسیل جلو به‌همراه سیستم‌های کنترل الکترونیکی که سخت‌گیری‌های کمتری دارند، می‌تواند سطحی از تعامل راننده را باز کند که در محصولات الکتریکی اخیر فولکس‌واگن وجود ندارد.

باید اشاره کنیم ID.GTI بر اساس پلتفرم نمادین گلف ساخته نشده است و در عوض از پلتفرم کوچک‌تر ID.2 بهره می‌برد که از نظر ابعاد شباهت زیادی به فولکس‌واگن پولو دارد. این موضوع باعث شد ابهاماتی در مورد عرضه‌ی ID.GTI در بازار ایالات‌متحده به‌وجود آید، جایی‌ که به‌طور معمول خودروهای بزرگ‌تر محبوبیت بیشتری دارند. به‌هرحال، طبق برخی نشانه‌ها، افرادی در گروه فولکس‌واگن به‌شدت برای عرضه‌ی هاچ‌بک برقی شرکت متبوعشان به سواحل آمریکا تلاش می‌کنند.

مقالات مرتبط:
  • خودرو خاطره‌انگیز گلف مینی احتمالاً به‌ این‌ زودی‌ها بازنشسته نمی‌شود
  • گروه فولکس‌واگن برای کاهش هزینه‌ها، تعطیلی کارخانه خودرو برقی آئودی در بلژیک را بررسی می‌کند

تأکید ID.GTI به‌جای قدرت، بر انعطاف‌پذیری بیشتر در رانندگی است که از این جهت شبیه مینی کوپر SE به‌نظر می‌رسد؛ خودرو الکتریکی کوچکی که به‌دلیل هندلینگ و ارائه‌ی تجربه‌ی رانندگی شبیه به Gokart مورد تحسین قرار گرفت. کوپر SE با کمتر از ۲۰۰ اسب بخار ثابت می‌کند که برای ارائه‌ی تجربه‌ی رانندگی سرگرم‌کننده، به قدرت خیلی زیادی نیاز ندارید.

به‌نظر می‌رسد فولکس‌واگن در ساخت ID.GTI برقی از کتاب راهنمای مینی کوپر الهام گرفته باشد و روی ترکیبی از سیستم تعلیق و فرمان تیز تمرکز می‌کند تا خودرویی چابک را به‌دست مشتریان برساند. اگر فولکس‌واگن بتواند به شعارهای تبلیغاتی خود درمورد ID.GTI عمل کند، این خودرو احتمالاً به الگویی برای هاچ‌بک‌های جذاب برقی تبدیل خواهد شد.