تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3752890
شناسه : 3752890
تاریخ :
خدمات بیمارستان سیار در مرز باشماق/۷۵۰ زائر ویزیت شدند اقتصاد ایران: مریوان_مرز باشماق برای سومین سال متوالی شاهد استقبال باشکوه زائران اربعین حسینی است و بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ‌الاسلام در این مرز آماده خدمت به زائران است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: با آغاز فعالیت موکب‌های اربعین حسینی در مرز باشماق زمینه خدمت‌رسانی در عرصه‌های فرهنگی، پذیرایی، درمانی، بانکی و غیره به زائران فراهم شد.

بیش از ۷۰ موکب در استان کردستان برپا شده که هر کدام خدمتی به زائران اربعین حسینی ارائه می‌دهند و۳۰ موکب نیز در مرز باشماق به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

خدمات بیمارستان سیار در مرز باشماق/۷۵۰ زائر ویزیت شدند

در میان موکب‌ها فعالیت‌های فرهنگی، پذیرایی، هنری، راهنمایی و غیره انجام می‌شود و زائران از فعالیت این موکب‌ها و خدمات آنها بهره‌مند می‌شوند.

یکی از خدمات مرز باشماق به زائران کربلای معلا، استقرار بیمارستان ۵۰ تختخوابی شهید ماموستا شیخ‌الاسلام است که تجهیزات لازم برای خدمت رسانی به زائران را فراهم کرده است.

این بیمارستان با تجهیزات و بخش‌های مختلف و نیروهای متخصص آماده خدمت‌رسانی به زائران است و در طول شبانه‌روز خدمات خود را به مراجعان ارائه می‌دهد.

خدمات بیمارستان سیار در مرز باشماق/۷۵۰ زائر ویزیت شدند

مراجعه ۷۵۰ زائر به بیمارستان سیار مرز باشماق

رئیس بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مورد خدمات این بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان شهید ماموستا شیخ‌الاسلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکنون به ۷۵۰ زائر مراجعه کننده به این بیمارستان خدمات درمانی ارائه داده است.

مصطفی فرامرزی بیان کرد: خدمات این بیمارستان از ۱۷ مرداد آغاز شده و تا پایان ایام اربعین حسینی ادامه دارد.

خدمات بیمارستان سیار در مرز باشماق/۷۵۰ زائر ویزیت شدند

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان شهید شیخ‌الاسلام مرز باشماق تمامی خدمات بهداشتی و درمانی را دارا است.

وی بخش‌های این بیمارستان را شامل اورژانس، بخش بستری خواهران و برادران، اتاق احیا، اتاق سرد، داروخانه، مرکز رادیولوژی و آزمایشگاه اعلام کرد.

رئیس بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ‌الاسلام دانشگاه علوم پزشکی در مرز باشماق اضافه کرد: تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ نفر زائر به این بیمارستان مراجعه کردند و از خدمات آن بهره‌مند شدند.

فرامرزی اضافه کرد: از تعداد زائران یاد شده ۸۵ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند و ۶ نفر نیز پس از بستری و انجام مراقبت‌های لازم ترخیص شدند.

خدمات بیمارستان سیار در مرز باشماق/۷۵۰ زائر ویزیت شدند

وی افزود: از میان مراجعان ۲۴ ساعت گذشته سه نفر غیر ایرانی بودند که مورد مداوا قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه هیچ موردی از بیماری تب دنگی گزارش نشده است، افزود: مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از شیوع این بیماری در استان انجام شده است.

رئیس بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: همچنین در بین مراجعان چند روز اخیر شاهد مراجعه یک مادر باردار بودیم که با بررسی سلامت ایشان خدمات مورد نیاز ارائه شد.

فرامرزی اذعان کرد: بیمارستان یاد شده با ۵۰ تختخواب مهیای خدمت به زائران است و در صورت لزوم امکان افزایش تخت و خدمات این بیمارستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در این بیمارستان ۲۴ ساعته است، گفت: خدمت به زائران اربعین حسینی افتخاری است که نصیب کادر این بیمارستان شده است.

خدمات بیمارستان سیار در مرز باشماق/۷۵۰ زائر ویزیت شدند

رئیس بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ‌الاسلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: با همکاری مجموعه بهداشت و درمان مریوان کادر پزشکی و درمانی شامل پزشک، پرستار، دارویار و غیره براساس شیفت‌بندی به صورت منظم به زائران تا پایان بازگشت آنها خدمات ارائه می‌دهند.

فرامرزی تصریح کرد: تمامی خدمات این بیمارستان به صورت رایگان انجام می‌شود.

بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان با امکانات و تجهیزاتی که ر این مرز مستقر کرده تا پایان بازگشت تردد زوار از اربعین خدمات خود را به صورت رایگان به زائران ارائه می‌دهد.

بی شک تمامی اقدامات انجام شده در مرز باشماق جلوه‌ای از همدلی مردم کردستان برای خدمت به زائران است که در این ایام اربعین حسینی تجلی یافته است.