تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3752839
شناسه : 3752839
تاریخ :
هشدار دموکرات‌های کالیفرنیا: محدودیت‌های بیشتر علیه چین، سقوط شرکت‌های فناوری آمریکا را در پی دارد اقتصاد ایران: دموکرات‌های کالیفرنیا هشدار می‌دهند که در صورت ادامه‌دار شدن محدودیت‌های بیشتر علیه چین، شرکت‌های فناوری آمریکا نیز متحمل آسیب جدی خواهند شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش رویترز، دموکرات‌های کالیفرنیا نگران آسیب دیدن شرکت‌های فناوری آمریکایی، به‌خاطر محدودیت‌های جدید ایالات متحده علیه چین هستند.

گاوین نیوسام، فرماندار دموکرات کالیفرنیا، از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، می‌خواهد تا از برنامه‌های گزارش‌شده مبتنی‌بر اعمال محدودیت‌های جدید علیه صادرات فناوری‌های پیشرفته‌ی آمریکا به چین را متوقف کند. دموکرات‌ها این‌طور استدلال می‌کنند که محدودیت‌های یک‌جانبه‌ی جدید، درنهایت به نفع رقبای خارجی و به ضرر شرکت‌های فناوری آمریکایی، تمام می‌شود.

واشنگتن در سال‌های اخیر، مجموعه‌ی گسترده‌ای از محدودیت‌های صادراتی را مخصوصاً در حوزه‌ی تراشه‌ها و تجهیزات ساخت تراشه، به کشور چین اعمال کرده است. هلند و ژاپن، خانه‌ی تولیدکنندگان تجهیزات تراشه‌سازی ASML، در حمایت از طرح‌های آمریکا، صادرات تجهیزات پیشرفته به چین را محدود کرده‌اند.

دموکرات‌های کالیفرنیا معتقدند که محدودیت‌ها، در نهایت باعث کاهش درآمد شرکت‌های فناوری آمریکایی می‌شود؛ چراکه چین، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مصرفی جهان است. کاهش درآمد باعث کاهش سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه می‌شود و به‌مرور زمان، رقابت‌پذیری و نوآوری در شرکت‌های آمریکایی از بین خواهد رفت و همه‌ی این اتفاقات، کاهش رشد اقتصادی و افزایش بیکاری در صنعت فناوری را در بر خواهد داشت.

برای مقابله با چالش‌ها، برخی از دموکرات‌ها پیشنهاد می‌کنند که دولت باید سیاست‌های حمایتی برای شرکت‌های فناوری ایجاد کند. از جمله‌ی این سیاست‌ها، می‌توان به افزایش سرمایه‌گذاری دولت آمریکا در تحقیق و توسعه‌ی فناوری‌های حیاتی، ارائه‌ی تسهیلات مالیاتی و ایجاد برنامه‌های آموزشی برای نیروی کار ماهر، اشاره کرد.

مقالات مرتبط
  • جنگ تراشه؛ استارتاپ کوچک چینی چگونه دربرابر تحریم‌های آمریکا می‌ایستد؟
  • با تشدید محدودیت‌های آمریکا علیه چین، سهام بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات ساخت تراشه سقوط کرد

در نهایت، محدودیت‌های جدید فناوری علیه چین، می‌توانند تأثیرات گسترده‌ای بر صنعت فناوری چین و آمریکا داشته باشند. دموکرات‌های کالیفرنیا امیدوارند که دولت با اتخاذ سیاست‌های مناسب، از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند و به حفظ رقابت‌پذیری و نوآوری در این صنعت، کمک کند.