تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3752834
شناسه : 3752834
تاریخ :
نظارت تیم‌های بازرسی بهداشت محیط بر مواکب بیشتر می‌شود اقتصاد ایران: بیجار- رییس مرکز بهداشت بیجار از تشدید نظارت تیم‌های بازرسی بهداشت محیط بر مواکب شهرستان بیجار در ایام اربعین حسینی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

افشین جمشیدی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تیم‌های بازرسی بهداشت محیط با اولویت نظارت بر رعایت بهداشت فردی، بهداشت عمومی و بهداشت آب و مواد غذایی در ایام اربعین در شهرستان بیجار فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در این بازرسی‌ها، از تجهیزات پرتابل سنجش عوامل محیطی در راستای شناسایی آلودگی‌ها استفاده می‌شود.

رییس مرکز بهداشت بیجار در ادامه به اهم فعالیت‌های واحد سلامت محیط مرکز بهداشت بیجار اشاره کرد و گفت: برگزاری سه مورد جلسه هماهنگی درون بخشی و برون بخشی در فرمانداری و مرکز بهداشت، آموزش تعداد ۶۱ نفر از مسؤولان و کارکنان موکب‌ها و خادمین مساجد ،۱۹۲ مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در مسیر حرکت زائرین و موکب ها و ایستگاههای صلواتی و مساجد و سامانه‌های آبرسانی بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته بوده است.

انجام ۴۳ مورد نمونه‌برداری آب آشامیدنی در ایام اربعین

وی ادامه داد: کلر سنجی آب آشامیدنی به تعداد ۴۱۵ مورد، ۴۳ مورد نمونه برداری آب آشامیدنی، هشت مورد نمونه برداری مواد غذایی از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

جمشیدی خاطر نشان کرد: سنجش با تجهیزات بازرسی پرتابل از قبیل کنترل دمای مواد غذایی و سنجش بار میکروبی و ارائه آموزش‌های لازم در حین بازرسی، ۲ مورد بازدید مشترک با امور آب و فاضلاب بیجار از موکب‌ها و کنترل کیفی آب و نظارت بر آب مصرفی و همچنین نصب بنر جهت اطلاع رسانی عمومی با محتوای شعارهای بهداشتی، از مهمترین اقدامات صورت گرفته برای تأمین سلامت زائرین در این ایام بوده است.