تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3752828
شناسه : 3752828
تاریخ :
مسابقات لیگ کشتی به تعویق نخواهد افتاد/ سایپا درخواست رسمی نداد اقتصاد ایران: رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: تیم کشتی آزاد سایپا درخواست رسمی برای به تعویق افتادن مسابقات لیگ کشتی به دلیل همزمانی با مسابقات جهانی نداده، ضمن اینکه زمان هم برای تغییر و جابه‌جایی لیگ نداریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم کشتی آزاد سایپا در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر در روز نهم شهریور ماه باید از سری رقابت‌های گروه A در ساری به مصاف ستارگان پاس برود. هدایت تیم کشتی آزاد سایپا برعهده غلام محمدی است که او هدایت تیم ملی جوانان را هم برعهده دارد و نکته قابل توجه اینکه مسابقات کشتی جوانان جهان هم ۲ تا ۸ سپتامبر (۱۲ تا ۱۸ شهریور) در اسپانیا برگزار می‌شود و محمدی که تیمش ماه گذشته قهرمان آسیا شده، باید در این رقابت‌ها شرکت کند. با توجه به همزمانی مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد و رقابت‌ها جهانی جوانان، تیم سایپا درخواست به تعویق انداختن مسابقات لیگ کشتی را داشته است.

حمید یاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در واکنش به تعویق افتادن مسابقات لیگ کشتی ایران گفت: نه ما طبق برنامه جلو می‌رویم و قرار نیست مسابقات لیگ کشتی به تعویق بیافتد. از یک ماه جلوتر به همه تیم‌ها برنامه را اعلام کردیم که بتوانند برنامه‌ریزی کنند. بندی هم در آئین نامه سازمان لیگ برای تغییر و جابه جایی زمان مسابقات نداریم. اگر تیمی هم مثل سایپا که مسابقات لیگ با رقابت‌های جهانی آن‌ها با یکدیگر همزمان شده باید برنامه‌ریزی کنند یا از کشتی‌گیران دیگری برای حضور در مسابقات لیگ استفاده کنند. ضمن اینکه سایپا هم در رسانه‌ها درخواست به تعویق افتادن لیگ را مطرح کرده و به صورت رسمی چیزی به ما اعلام نکرده است.

وی گفت: اگر مسابقات به صورت گروهی بود و در یک روز انجام می‌شد قابلیت تغییر و جابه‌جایی مسابقات لیگ را داشتیم، اما چون میزبان و سایر تیم‌ها با تغییر مسابقات لیگ مخالفت کردند ما هم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. طبق قرعه جدول شرایط میزبانان مشخص شده. ضمن اینکه باشگاه سایپا هم برای تغییر زمان مسابقات لیگ نامه‌ای ارسال نکرده و فقط شفاهی این موضوع را عنوان کرده که قرار بود نامه بزنند اما این کار را انجام ندادند.

رئیس سازمان لیگ کشتی در واکنش به این سوال که اگر باشگاه سایپا نامه بزند و درخواست تعویق مسابقات را داشته باشد با آن موافقت خواهید کرد یا خیر، عنوان کرد: خیر موافقی صورت نمی‌گیرد. به خاطر اینکه ما زمان نداریم و از آن طرف بند و تبصره‌ای هم در آئین نامه وجود ندارد که مشمول تغییر زمان و جابه‌جای مسابقات شود. شاید اگر مسابقات به صورت گروهی بود امکان تغییر داشتیم اما چون تک مسابقه است، این امکان وجود ندارد. فکر می‌کنم با توجه به قراردادهایی که تیم سایپا بسته باید از کشتی‌گیران دوم و سوم خود در این مسابقه استفاده کند.

یاری گفت: فکر می‌کنم مسئولان باشگاه سایپا خودشان هم نمی‌دانستند قصد انجام چه کاری را دارند. آقای محمدی و سرپرست تیم سایپا با سازمان لیگ تماس گرفته بودند، آن‌ها بحث حضور کشتی‌گیر را مطرح نکردند بلکه دغدغه اصلی آن‌ها حضور تعدادی از کشتی‌گیران بود. اما ما براساس آئین نامه تصمیم‌گیری کنیم، در آئین‌نامه در مورد تک دیدار عنوان شده که تیم‌ها باید تمهیدات لازم را برای حضور کشتی‌گیران ملی‌پوش اندیشیده باشند.

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا ملی‌پوشان المپیکی توانستند برای حضور در لیگ قرارداد ببندند، خاطرنشان کرد: نه هنوز قراردادی نبستند، البته چند نفر از آن‌ها با برخی تیم‌ها مذاکره کردند ولی هنوز به قطعیت نرسیدند. آن مسئولیتی که بر گردن سازمان لیگ بوده از جمله مسائلی مثل بازده زمانی مناسب برای برگزاری مسابقات لیگ و عدم برگزاری رقابت‌ها به صورت متمرکز که از جذابیت لیگ کاسته می‌شده، را در دستور کار قرار دادیم، البته که بدون ایراد نیستیم اما سعی کردیم همه این موارد را به نحو احسن انجام دهیم.

یاری تأکید کرد: ما سعی کردیم آن مسئولیت‌هایی که برعهده ماست به شکل قابل قبول برنامه ریزی و اجرا کنیم. بازه زمانی که لیگ برگزار می‌شود تقریباً ۴ ماه است و فکر نمی‌کنم حتی در دهه ۷۰ یا ۸۰ شمسی که مسابقات لیگ برگزار می‌شده این بازده زمانی بیشتر از ۳ ماه باشد، اما الان مسابقات لیگ به صورت مستمر چهار ماه برگزار می‌شود. در حال حاضر تلاش می‌کنیم مسابقات به صورت تک دیداری و رفت و برگشت در شهرهای مختلف برگزار شود. این اتفاق در گذشته رخ داده و الان ما تلاش می‌کنیم به همان دوره‌ها برگردیم.

رئیس سازمان لیگ عنوان کرد: بلافاصله بعد از قرعه‌کشی لیگ، زمانبندی مسابقات را به همه تیم‌ها اعلام کردیم، حتی مسئولان فدراسیون گفتند ملی‌پوشان و المپیکی‌ها که در اردو هستند درگیر رقابت‌های لیگ نشوند. تا آنجا که در توان ما بود همه مسائل را رعایت کردیم و حالا تیم‌ها و کشتی‌گیران باید تلاش کنند شرایط خوبی برای لیگ امسال رقم بزنند. وظیفه ما برنامه‌ریزی و مدیریت است و توقع داریم تیم‌ها هم اسپانسرها را در لیگ حفظ کنند. با توجه به مجموعه همه فعالیت‌های صورت گرفته فکر می‌کنم امسال لیگ خیلی خوبی داشته باشیم و مسابقات در شرایط خوبی برگزار شود.