تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3752827
شناسه : 3752827
تاریخ :
تلاش نمایندگان دموکرات برای ممنوعیت فروش سلاح آمریکایی به اسرائیل اقتصاد ایران: نمایندگان حزب دموکرات آمریکا قصد دارند طی هفته جاری برای ممنوعیت فروش سلاح به رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شمار زیادی از نمایندگان حزب دموکرات آمریکا ضمن تلاش برای ایجاد تغییراتی در برنامه این حزب، قصد دارند طی هفته جاری برای ممنوعیت فروش سلاح به رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند.

گروهی از نمایندگان دموکرات حامی فلسطین نیز که خود را «نمایندگان علیه نسل‌کشی» می‌نامند، اعلام کرده‌اند که قصد دارند از حقوق خود در آزادی بیان در جریان رویدادهای اصلی کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که از امروز دوشنبه آغاز شده و چهار روز به طول می‌انجامد، استفاده کنند.

این کنوانسیون به‌منظور اعلام رسمی نامزدی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، برای انتخابات ریاست‌جمهوری در پنجم نوامبر در رقابت با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه، برگزار می‌شود.

مسئولان این گروه از دموکرات‌ها ضمن ممانعت از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص، اعلام کرده‌اند که پیشنهاداتی برای اصلاح برنامه این حزب ارائه خواهند داد و از حق خود به عنوان نماینده برای صحبت در سالن کنفرانس استفاده خواهند کرد.

این گروه به دنبال گنجاندن بندی در برنامه این حزب هستند که از اجرای قوانینی حمایت کند که ارائه کمک‌های نظامی به افرادی یا نیروهای امنیتی که مرتکب نقض آشکار حقوق بشر می‌شوند را ممنوع می‌کند.

شایان ذکر است؛ فردا دوشنبه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و روز پنج‌شنبه معاونش هریس قرار است در این کنوانسیون سخنرانی کنند.

این کنوانسیون در شیکاگو برگزار می‌شود؛ شهری که بیشترین تعداد آمریکایی‌های فلسطینی‌تبار را نسبت به هر شهر دیگر آمریکا در خود جای داده است.