تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3752807
شناسه : 3752807
تاریخ :
تجمع حامیان فلسطین در مقابل مقر گردهمایی ملی دموکرات‌ها اقتصاد ایران: گروهی از مسلمانان حامی فلسطین در مقابل مقر کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در شیکاگو در اعتراض به حمایت تسلیحاتی آمریکا از اسرائیل، تجمع کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ده‌ها نماینده گروه های حامی فلسطین و متحدانشان، در مقابل مقر کنوانسیون ملی دموکرات ها در شیکاگو، تجمع کرده و خشم و عصبانیت خود را از حمایت آمریکا از تهاجم اسرائیل به غزه و کشتن مردم بی گناه این منطقه اعلام کردند.

2 روز پیش گروه‌های حامی فلسطین اعلام کرده بودند که درنظر دارند همزمان با سفر کامالا هریس به شیکاگو برای شرکت در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها، تظاهرات اعتراضی برگزار کرده تا صدای اعتراض خود را به گوش وی برسانند.

براساس این گزارش، این حامیان فلسطین به دنبال تغییراتی در پلتفرم دموکرات ها هستند و قصد دارند برای ممنوعیت ارسال کمک های نظامی به رژیم اسرائیل از سوی آمریکا، فشار اعمال کنند.

یکی از این گروه ها که خود را «نمایندگانی مخالف نسل کشی» نامیده‌اند، اظهار کرد آنها حق آزادی بیان خود را در طول گردهمایی 4 روزه دموکرات‌ها، آزمایش می کنند. آنها به دنبال نقش بیشتر و بزرگتری در پلتفرم حزب هستند.

علاوه بر این، این گروه ها خواستار پشتیبانی زبانی اجرای قوانینی هستند که ارسال کمک های نظامی به اشخاص یا نیروهای امنیتی را که در نقض حقوق بشر دست دارند، ممنوع می کند.

سازمان دهندگان این گروه از بیان جزئیات بیشتر درباره برنامه های خود برای این چهار روز خودداری کرده اما گفتند که حامیان را به پوشیدن چفیه و یا مقنعه های فلسطین و یا حمل پرچم های فلسطین تشویق کرده و خواستار تغییراتی در پلتفرم حزب هستند، در حالی که از نمایندگان خود می خواهند که در صحن کنوانسیون سخنرانی کنند.

شب گذشته جمعیتی بالغ بر هزار نفر از حامیان فلسطین در جنوب شیکاگو تظاهرات برگزار کرده و فریاد می زدند: کنوانسیون ملی دموکرات ها را ببندید.

بر این اساس، فعالان حامی فلسطین از اقدامات دولت بایدن برای اختصاص بودجه برای رژیم اسرائیل در جریان جنگ با حماس که تاکنون منجر به شهادت حدود 40 هزار غیرنظامی فلسطینی شده، انتقاد دارند.

قرار است جو بایدن نامزد مستعفی دموکرات ها امروز و کامالا هریس نامزد جایگزین بایدن، روز پنج شنبه در این کنوانسیون سخنرانی کنند.

سخنگوی این راهپیمایی اعتراضی، در سخنانی گفت که رهبران دهها گروه ائتلافی پس از کناره گیری بایدن از ادامه رقابت های انتخاباتی، با یکدیگر ملاقات کرده و درباره تغییر مسیر خود در صورت پیروزی هریس در رقابت های انتخاباتی، بحث و گفتگو کردند. یک توافق مطلق وجود داشت و آن اینکه، هریس سیاست های بایدن را دنبال می‌کند.

براساس این گزارش، این تظاهرات اعتراضی نشان دهنده اتحاد رای دهندگان دموکراتی است که اعلام کردند تا زمانی که کاخ سفید شرایطی را در حمایت از رژیم اسرائیل تعیین می‌کند این بار از رای دادن به نامزد حزب خودداری می کنند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی پس از مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه بیان کرد: نسبت به توافق آتش‌بس خوشبین هستم اما هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم و مسائل دیگری باقی مانده است.

در همین حال براساس آخرین نظرسنجی های رویترز/ایپسوس در ماه مه، حدود 44 درصد رای دهندگان دموکرات از عملکرد بایدن در قبال جنگ غزه ناراضی هستند.

برخی سران حامی فلسطین ابراز امیدواری کردند که هریس ممکن است دیدگاه متفاوتی از بایدن نسبت به اسرائیل داشته باشد زیرا هریس نخستین فرد در دولت بایدن بود که خواستار برقراری آتش بس در غزه شد.

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، بنیامین نتانیاهو را به‌دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش‌شرط‌های جدید در مذاکرات علت ناکامی در اجرای این توافق می‌دانند.

انتهای پیام/