تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3752806
شناسه : 3752806
تاریخ :
پرداخت زکات در کردستان هدفمندتر انجام شود اقتصاد ایران: سنندج_نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: پرداخت زکات در استان کردستان باید با کار کارشناسی هدفمندتر انجام شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی پیش‌ازظهر دوشنبه در جلسه شورای زکات کردستان اظهار کرد: پرداخت هدفمند زکات اقدام ارزشمندی است اما باید کارشناسی‌تر انجام شود.

وی با بیان اینکه در کردستان حدود ۲۴۰ هزار نفر در معرض آسیب هستند که نیازمند کمک هستند، افزود: کمیته امداد با پوشش افراد نیازمند اقدام ارزشمندی انجام داده است اما باید مشکلات این افراد بیشتر بررسی شود.

وی خاطر نشان کرد: در کردستان ۳۵ هزار معلول و یازده هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند و باید در هدفمند کردن پرداخت زکات این افراد مدنظر باشند و افراد توانمند را نیز به حمایت و کمک به نیازمندان ترغیب کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه پرچم امام حسین بعد از ۱۴۰۰ سال نگه داشته شده و امروز تحویل ما داده شده است، اذعان کرد: باید انقلاب اسلامی هم پابرجا باشد و نسل به نسل به آیندگان برسد و مسائل شخصی افراد منجر به ایجاد نگرش نادرست نسبت به نظام و مسؤولان نشود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اهمیت جلسات شورای زکات تصریح کرد: جلسات شورای زکات نیز باید تبدیل به جلسات راهبردی شود و با تبادل نظرات و ایده‌ها زمینه هزینه کرد درست زکات فراهم شود.

وی افزود: طرح مباحث کاربردی در جلسات شورای زکات و تولید مستندات انگیزشی و معرفی معلولان برای فرهنگ‌سازی در پرداخت زکات مورد توجه قرار گیرد.