تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3752774
شناسه : 3752774
تاریخ :
خروج ۱۱۷ هزار زائر غیر ایرانی از مرزهای ایران به مقصد عراق اقتصاد ایران: مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ۲ میلیون و ۵۵ هزار زائر از مرزهای ایران خارج شدند که از این میزان، یک میلیون و ۹۳۷ هزار زائر ایرانی و ۱۱۷ هزار زائر غیر ایرانی هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایمان محرابی‌نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت تردد در مرزهای منتهی به کشور عراق، گفت: از ابتدای اجرای طرح جاده‌ای اربعین از روز ۱۶ مردادماه تا پایان روز گذشته یک‌شنبه ۲۸ مردادماه از مجموع پنج مرز مهران، شلمچه، چذابه، خسروی و تمرچین ۲ میلیون و ۵۵ هزار و ۳۹۶ زوار ایرانی و اتباع از مرزهای اربعینی کشور خارج شدند.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور در ادامه تاکید کرد: ۹۴ درصد زائران خروجی از کشور ایرانی و ۶ درصد نیز زائر غیرایرانی هستند که در مجموع حدود یک میلیون و ۹۳۷ هزار نفر زائر ایرانی و ۱۱۷ هزار نفر زائر غیر ایرانی از مرزهای ایران به سمت کشور عراق حرکت کردند. مرز شلمچه با سهم ۳۹ درصدی اولویت زائران غیر ایرانی برای ورود به عراق است.

وی افزود: همچنین مرز مهران با سهم ۵۲ درصدی بیشترین میزان آمار خروج زوار از کشور را ثبت کرده، پس‌از آن مرز شلمچه با سهم ۲۵ درصد، مرز خسروی با سهم ۱۴ درصد، مرز چذابه با سهم ۷ درصد، مرزهای باشماق و تمچرین نیز سهم‌های ۲ درصد، خروج زوار را به خود اختصاص دادند و ۶۱ درصد زائران از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی به سمت مرز مهران حرکت کردند.

محرابی‌نیا تصریح کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم و فارس به ترتیب بیشترین سهم اعزام زائر را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص دادند و تا به امروز در خصوص ترددها مشکلی برای زوار ایجاد نشده است.