تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3752763
شناسه : 3752763
تاریخ :
کارگاه داستان‌خوانی از قصه‌های عاشورا برای نوجوانان برگزار می‌شود اقتصاد ایران: کارگاه داستان‌خوانی برای نوجوانان با داستانی از قصه‌های عاشورایی چهارشنبه ۳۱ مرداد در فرهنگسرای عترت برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه داستان‌خوانی ویژه نوجوانان چهارشنبه ۳۱ مرداد با کتابی مصور از سومین جلد مجموعه قصه‌های عاشورایی نوشته فریبا کلهر در فرهنگسرای عترت برگزار می‌شود.

این کتاب مصوّر نوشته فریبا کلهر از انتشارات قدیانی، سومین جلد از مجموعه «قصه‌های عاشورایی» است. در هر جلد ماجرای شهادت یکی از شهدای کربلا در قالب داستان آورده شده که در این جلد ماجرای شهادت «حرّ» برای کودکان و نوجوانان به نگارش در آمده است. آنها در این داستان با خلوص و آزادگی‌های «حر» آشنا می‌شوند. «حر» جزو سپاه دشمن بود، اما به سوی امام حسین (ع) برگشت. او اولین کسی بود که در واقعه کربلا به شهادت رسید. در این داستان منظور از «مرد آزاد»، امام حسین (ع) و منظور از «جوانمرد»، حرّ است.و به مباحثی چون ریاکاری و فریبنده پرداخته می‌شود.

فرصت خواندن متن ارزشمندی که به شعور و احساس مخاطب احترام می‌گذارد، تمرین گفت‌وگوی جمعی و تلاش برای دریافتن درونمایه‌ی اثری که در ابتدا دشوار و دیر فهم به نظر می‌رسد و رسیدن به نگاهی عمیق و انتقادی به ادبیات؛ چیزی که در نهایت لذت خواندن متن می‌نامیم، از جمله اهداف برگزاری کارگاه داستان‌خوانی مورد اشاره به شمار می‌رود. در هر جلسه از این کارگاه داستان خوانی یک داستان کوتاه، شعر، جستار به فراخور زمان و زمانه، انتخاب می‌شود و نوجوانان حول محور آن به گفت‌وگو می‌نشینند.

کارگاه داستان‌خوانی مذکور روز چهارشنبه ۳۱ مرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ در فرهنگخانه ایروانی واقع در میدان محمدیه، خیابان مولوی غربی، کوچه قفلسازان، کوچه حاج حسن، بن بست اول برگزار می‌شود.