تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3752757
شناسه : 3752757
تاریخ :
۵ هزار دانش آموز به مدارس خراسان جنوبی افزوده می‌شود اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اضافه شدن ۵ هزار دانش آموز جدید در سال تحصیلی پیش رو در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید علیرضا موسوی نژاد صبح دوشنبه در نشست شورای معاونان اظهار کرد: در حال حاضر ۵۸ درصد معلمان خراسان جنوبی را بانوان فرهنگی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۸۵ هزار و۴۰۰ دانش آموز در مدارس استان تحصیل می‌کنند، گفت: در آستانه شروع سال تحصیلی جدید پیش بینی می‌شود، ۵ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان افزوده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین بر اساس جامعه آماری ثبت احوال، پیش بینی می‌شود ۱۹ هزار کلاس اولی در دبستان‌های استان ثبت نام کنند که با تحقق آن با رشد هزار نفری کلاس اولی‌ها در آغاز سال تحصیلی جدید مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۵ درصد مدارس استان با نُرم زیر ۱۵ نفر فعالیت دارند و علی رغم مشکلات نرم دانش آموزی و کمبود کلاس درس، تمام شاخص‌ها اعلامی از سوی وزارت در حوزه سازمانی رعایت شده است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی تصریح کرد: تراکم بالای جامعه دانش آموزی در مرکز استان و برخی از شهرستان‌ها مشکل کمبود فضای آموزشی و کلاس درس را در استان برجسته ساخته است.

وی اذعان کرد: در سال گذشته کل فضاهای دو نوبته ۴۹ فضا با ۹۸ مدرسه بوده که از این تعداد ۴۶ فضا با ۹۲ مدرسه، در دوره ابتدایی و ۳ فضا با ۶ مدرسه در دوره اول متوسطه است.

موسوی نژاد ادامه داد: سهم شهرستان بیرجند و مرکز استان از فضاهای دو نوبته ۴۴ فضا با ۸۸ مدرسه در سال گذشته است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید ۵ فضا با ۱۰ مدرسه به فضاهای دو نوبته استان اضافه شود.

وی با اشاره به قرارگیری بیش از هزار فرهنگی استان در آستانه سن بازنشستگی، ادامه داد: در سال تحصیلی جدید قریب ۲ هزار معلم در حوزه‌های مختلف آموزشی، پرورشی و سلامت مورد نیاز است که از طریق جذب ماده ۲۸، پرداخت حق التدریس، استمرار خدمت معلمان، استفاده از ظرفیت دانشجو معلمان و اضافه شدن دانشجو معلمان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان این نیاز مدیریت می‌شود.

به گفته موسوی نژاد فقر اقتصادی خانواده‌ها مهم‌ترین دلیل عدم استقبال اولیا از ثبت نام دانش آموزان خود در مدارس غیر دولتی استان است.