تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3752733
شناسه : 3752733
تاریخ :
عوامل نزاع منتهی به قتل در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند اقتصاد ایران: شهرکرد-دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری از دستگیری نزاع‌کنندگان منتهی به قتل در شهرکیان شهرستان شهرکرد خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، سید نصرالدین صالحی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: افرادی که در یکی از پارک‌های شهرکیان مرتکب نزاع دسته جمعی شده بودند و این نزاع به قتل فردی جوان منتهی شد، دستگیر و پس از تفهیم اتهام در شعبه اول بازپرسی دادسرای مرکز استان با صدور قرار بازداشت موقت و روانه زندان شدند.

دستگیری متهم سرقت مقرون به آزار خیابان کاشانی شهرکرد

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: فردی که با اقدام به سرقت مقرون به آزار در خیابان کاشانی شهرکرد اقدام به سلب آسایش عمومی کرده بود، دستگیر شد.

مهدی عسگری افزود: این فرد پس از تفهیم اتهام در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

بررسی عوامل مؤثر در افزایش سطح امنیت پارک‌ها و بوستان‌های مرکز استان

در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که به ریاست رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری برگزار شد عوامل مؤثر در افزایش سطح امنیت پارک‌ها و بوستان‌های مرکز استان بررسی و بر لزوم همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای تأمین نظم و امنیت این بوستان‌ها تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با ارائه گزارشی از وضعیت پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهر شهرکرد اظهار داشت: در شهرکرد قریب به ۶۲ پارک و بوستان وجود دارد که شهروندان وخانواده‌ها برای گذران اوقات فراغت به این اماکن تفریحی مراجعه می‌کنند.

سید محمد موسوی گفت: هرچند مساله تأمین امنیت پارک‌ها موضوع مهمی است اما برقراری این امنیت باید توأم با ایجاد حس امنیت و آرامش در شهروندان باشد چرا که اثر روانی احساس امنیت، استعداد و آگاهی افراد را در مواجه هوشمندانه با نابهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی ارتقا می‌بخشد.

رئیس کل دادگستری استان نیز با تأکید بر اینکه امنیت و آرامش خاطر شهروندان در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها باید از هر نظر تأمین باشد اظهار داشت: عوامل زیادی در ایجاد امنیت پارک‌ها دخیل هستند که از جمله آنها می‌توان به جلوگیری از تغییر کاربری اراضی پارک‌ها، تأمین نور و روشنایی مناسب در هنگام شب، حضور مستمر پلیس و گشتهای امنیتی و زیباسازی و ایجاد پوشش گیاهی مناسب اشاره کرد.

محمد رزم افزود: در این راستا لازم است در پارک‌ها و بوستان‌های شاخص شهر مانند تهلیجان، لاله، ملت و جانبازان نظارت‌های بیشتری برای برقراری نظم و امنیت صورت پذیرد و برای رعایت موضوعات فرهنگی از جمله حجاب نیز می‌بایست دستگاه‌های متولی با جدیت در این اماکن حضور داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان دستور داد کمیته‌ای زیرمجموعه شورای پیشگیری استان با مشارکت دادسرا، نیروی انتظامی، فرمانداری، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، شهرداری و ادارات کل ورزش و جوانان، بهزیستی، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی تحت عنوان کمیته ساماندهی پارک‌ها و بوستانهای شهر تشکیل شود.

وی همچنین ابراز داشت: دادستان عمومی مرکز استان نیز می‌بایست در خصوص تسریع در ساخت دیوار جانبی پارک بانوان شهرکرد با مدیرکل راه و شهرسازی استان مکاتبه و رایزنی‌های لازم را انجام دهد.