تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3752722
شناسه : 3752722
تاریخ :
تعامل با قوه قضائیه در دولت چهاردهم به سطح استانی خواهد رسید اقتصاد ایران: وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: در دولت چهاردهم می‌خواهیم تعامل قوه قضائیه را محدود به کارگروه پنج نفره نکنیم و به سطح استانی برسانیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری صبح امروز (دوشنبه) و پس از استماع نظرات موافقان و مخالف برنامه‌های خود در صحن علنی مجلس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و سیدالشهدای مدافع حرم و اسماعیل هنیه اظهار داشت: ما اعتقاد داریم ممکن است در رسیدگی‌ها چه در دستگاه قضائی و چه در تعزیرات نواقصی وجود داشته باشد؛ مطمئن باشید در تلاش خواهیم بود نواقص را برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: من قاضی دادگستری هستم و تمام سمت‌های قضائی را طی کرده‌ام و از طرف مجلس به عنوان رئیس کل دیوان محاسبات انتخاب شدم؛ لذا هیچ زمانی از مجلس جدا نشدم. زمان ریاست قوه قضائیه آقای رئیسی معاون ایشان شدم.

وزیر پیشنهادی دادگستری بیان داشت: بارها مقام معظم رهبری به تعامل و همکاری قوا تاکید داشتند و تجربه سال‌ها نشان داده که اگر هر کدام از قوا عملکرد جزیره‌ای داشته باشند، ما به سر منزل مقصود نخواهیم رسید. با تعامل و هم افزایی حول محور رهبری و با حفظ احترام برای وظایف مستقل هر قوا، وزیر دادگستری در نقش ایجاد تعامل و همکاری می‌تواند بسیار مؤثر باشد.‌

رحیمی خاطرنشان کرد: ریاست محترم قوه قضائیه اعتماد کاملی به تعامل مجلس و دولت دارند. اگر ریاست قوه قضائیه اعتقادی به تعامل نداشته باشند، وزیر دادگستری نمی‌تواند این تعامل را ایجاد کند. در دوره قبل رئیس قوه قضائیه با همه کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها جلسه داشتند. نقص بسیار جدی در تعامل با نمایندگان مجلس در سطح شهرستان‌ها وجود دارد. برنامه ما تقوبت تعامل با نمایندگان در سطح شهرستان است که برای اجرای حق و عدالت، وزیر دادگستری با مدیران قضائی ارتباط داشته باشد.

وی افزود: اخیراً معاون اول قوه قضائیه جلساتی برگزار کرده و جمعی را دعوت کردند که با حضور رئیس کل در آنجا مشکلات برطرف می‌شود، با این امید که این جلسات در شهرستان هم برگزار شود. فرض کنیم کمیسیون رفع تداخلات راجع به اراضی ملی داریم که مشکلات پیرامون آن را بررسی و حل می‌کند.

وزیر پیشنهادی دادگستری تصریح کرد: ان شاءالله اگر مورد اعتماد شما قرار بگیرم، با تجربه‌ای که حاصل شده، تعامل قوه قضائیه و مجلس بهتر از قبل خواهد شد. برخوردهای قوه قضائیه و دولت بیشتر است و وزیر دادگستری وظیفه تعامل این دو را با هم بر عهده دارد. در دولت سیزدهم کارگروه پنج نفره ای در سطح عالی تشکیل شد که چالش‌ها و مسائل میان دولت و قوه قضائیه را حل می‌کردند.‌

رحیمی گفت: به جای صحبت در روزنامه‌ها باید میان خود صحبت کنیم و چالش‌ها را رفع کنیم. در دولت چهاردهم می‌خواهیم تعامل با قوه قضائیه را محدود به کارگروه پنج نفره نکنیم و به سطح استانی برسانیم. می‌خواهیم تلاش کنیم که راهکار حل مشکلات کشور یعنی تعامل و هم افزایی را بهتر اجرایی کنیم.

ادامه دارد…