تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3752711
شناسه : 3752711
تاریخ :
افزایش ۱۶ درصدی تقاضای سفر از مرزهای زمینی اربعین اقتصاد ایران: رییس پلیس راهور فراجا از افزایش ۱۶ درصدی تقاضای سفر از طریق مرزهای زمینی به عراق نسبت به سال گذشته خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در گفت وگو با خبرنگار مهر با تأکید بر افزایش ۱۶ درصدی تقاضای سفر از طریق مرزهای زمینی نسبت به سال گذشته اظهار کرد: بنا بر رصد و پایش‌های صورت گرفته از تمامی جاده‌های منتهی به مرزها، مشخص شد که از ظهر امروز با افزایش تردد در مسیر بازگشت زائران مواجه هستیم. این امر نشان می‌دهد که زائران با مدیریت صحیح زمان سفر، توانسته‌اند با کمترین ترافیک، حادثه و معطلی از مرزها عبور کرده، زیارت خود را انجام دهند و اکنون در حال بازگشت به شهرهای خود هستند.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: با توجه به اینکه موج بازگشت زائران با تردد زائرین به سمت مرزها تلاقی پیدا کرده است، لازم است تا توجه ویژه‌ای به مدیریت راه و جاده‌ها از سوی تمامی مأموران پلیس راه و راهور در سطح جاده‌ها صورت گیرد. به همین منظور، با استقرار تیم‌های پلیسی و استفاده از تجهیزات نوین ترافیکی، لحظه‌به‌لحظه در حال رصد جاده‌ها هستیم تا در صورت لزوم با محدودیت‌هایی در تردد، بتوانیم به کاهش بار ترافیکی کمک کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین با اشاره به اهمیت مدیریت تردد وسایل نقلیه عمومی و نیاز شدید شهرهای مرزی برای جابجایی زائران، افزود: با توجه به آغاز موج بازگشت زائران، باید با کمک سایر دستگاه‌های مرتبط با حمل و نقل زائران و تأمین تعداد مورد نیاز وسایل نقلیه برای جابجایی به شهرهایی که زائران بیشتری دارند، به کاهش بار ترافیک و همچنین کاهش آمار تصادفات توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

سردار حسینی در ادامه با اعلام کاهش آمار تصادفات در حوزه حمل و نقل عمومی، گفت: خوشبختانه با مدیریت صحیح زمان سفر، استفاده از تجهیزات روز ترافیکی و نظارت پلیس راه و راهور بر جاده‌ها، شاهد کاهش ۲۲ درصدی تصادفات نسبت به سال گذشته بوده‌ایم. این موضوع نشان‌دهنده این است که توانسته‌ایم با همکاری همه نهادها، سفری امن و ایمن را برای زائران حسینی رقم بزنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پارکینگ‌های مرزی اشاره کرده و گفت: همچنان حدود ۳۰ درصد از ظرفیت پارکینگ‌های مرزی، بخصوص در شهر مهران، ظرفیت پذیرش خودروهای زائرین عزیز را دارد. در صورت لزوم و نیاز بیشتر، بنا بر اعلام استانداری استان ایلام و مرز مهران، پارکینگ‌های بیشتری در اختیار زوار قرار خواهد گرفت. همچنین تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا پایانه برکت نیز مانند سال‌های گذشته فعالیت و خدمات رسانی خود را به زوار آغاز کرده تا با مشکلات کمتری در حوزه پارکینگ خودروها روبرو بوده و در صورت لزوم بتوانیم در تسهیل تردد زائرین و کاهش بار ترافیک نزدیک مرزها کمک کنیم.

این مقام ارشد انتظامی در پایان بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول و زائران در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به هشدارهای پلیس راهور تأکید کرد.