تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3752641
شناسه : 3752641
تاریخ :
بهبود وضعیت منابع آب زیر زمینی در گرو طرح احیا و تعادل‌بخشی اقتصاد ایران: معاون وزیر نیرو با اشاره به اهمیت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی و دستیابی کامل به اهداف گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که اقدامات وزارت نیرو منجر به بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، بیست و نهمین جلسه شورای راهبری مدیران آب و آبفا روز یکشنبه ۲۸ مرداد با حضور محمد جوان‌بخت معاون وزیر در امور آب و آبفا و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران با موضوع بررسی عملکرد حوضه‌های آبریز و شرکت‌های آب منطقه‌ای در اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی برگزار شد.

در این جلسه ابتدا برنامه عملیاتی و گزارش عملکرد شرکت‌های آب منطقه‌ای در خصوص نصب کنتور هوشمند، پر و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و تعدیل پروانه بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی و حجم صرفه‌جویی حاصل از اجرای این طرح ارائه شد.
سپس رؤسای حوضه‌های آبریز به تشریح عملکرد شرکت‌های حوضه مربوطه و بیان چالش‌ها و راهکارهای تسریع در فرآیند اجرای طرح پرداختند.

در ادامه جوان‌بخت بر اهمیت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی و دستیابی کامل به اهداف تعیین شده، تأکید کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی حوضه‌های آبریز و دفتر توسعه نظام‌های فنی، بهره‌برداری و دیسپاچینگ برقابی حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی است.

وی افزود: در این راستا باید به گونه‌ای عمل شود که اقدامات وزارت نیرو منجر به بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف شود.
معاون آب و آبفا تأکید کرد: همکاران و مدیران حوزه آب و آبفا باید با آمادگی کامل به استقبال دوره جدید وزارت نیرو رفته و اقدامات خود را در چارچوب برنامه‌های وزیر جدید بازتعریف کنند.