تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3752630
شناسه : 3752630
تاریخ :
آدرس غلط بیوتی بلاگرها درباره تست SPF ضدآفتاب‌ها اقتصاد ایران: رئیس آزمایشگاه کنترل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: تست SPF ضدآفتاب تنها در آزمایشگاه سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه‌های همکار این سازمان انجام می‌شود و سایر تست‌ها به هیچ وجه علمی و دقیق نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر شهرام شعیبی در خصوص اقدام برخی بلاگرهای حوزه زیبایی نسبت به تست SPF ضدآفتاب‌ها اظهار کرد: هیچ یک از روش‌های آزمایش توسط افراد در محیط غیرآزمایشگاهی قابل اعتماد نیست و تست SPF تنها با دستگاه‌های مخصوص امکان پذیر است.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: آزمون‌های کارایی بسیاری از محصولات سلامت محور که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توسط بلاگرها صورت می‌گیرد، غیرعلمی بوده و صرفا به دلیل جذب دنبال کننده است.

رئیس آزمایشگاه کنترل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی تصریح کرد: تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی تولید داخل که دارای مجوز از سازمان غذا و دارو هستند، آزمایش‌های لازم کیفیت، کارایی و عدم وجود مواد مضر را می‌گذرانند و در صورت تایید وارد بازار می‌شوند. بنابراین مردم می‌توانند تمام محصولاتی را که دارای مجوز هستند با خاطر آسوده استفاده کنند.