تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3752613
شناسه : 3752613
تاریخ :
۶۰ میلیارد تومان زکات در کردستان جمع‌آوری و ثبت شد اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: سال گذشته براساس پیگیری‌های شکل گرفته ۶۰ میلیارد تومان زکات توسط دبیرخانه زکات ثبت و ضبط شد که نسبت به سال قبل ازآن ۱۸ درصد رشد دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طوسی صبح دوشنبه در جلسه شورای زکات کردستان اظهار کرد: سال گذشته براساس پیگیری‌های شکل گرفته ۶۰ میلیارد تومان زکات توسط دبیرخانه زکات ثبت و ضبط شد.

وی افزود: این مهم نسبت به تحقق برنامه سال ۱۲۰ درصد تحقق برنامه داشتیم و نسبت به سال قبل ۱۸ درصد رشد نشان داد.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان افزود: در استان پنج هزار و ۴۰۰ میلیون منابع تزریق شده که هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شد که ۲۵ هزار شغل ایجاد شده است.

طوسی به پرداخت جهیزیه به نوعروسان پرداخت و خاطر نشان کرد: ۴ هزار و ۹۵۶ سری جهیزیه جذب و به نوعروسان و دامادهای ولی نعمت کمیته امداد بدون معطلی تا پایان سال ۱۴۰۲ اهدا شد.

وی گفت: امسال هم هزار و ۳۵۰ سری به نوعروسان اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: برای استفاده و بهره مندی از ظرفیت‌های استان از جمله روحانیون، مبلغان، عاملان و غیره ۲ هزار و۱۴۳ نفر کمیته امداد را همراهی کردند که دبیرخانه شورای زکات را در جمع آوری زکات مساعدت و یاری دادند.

طوسی به اجرای جشنواره زکات پرداخت و اضافه کرد: این جشنواره با همکاری سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان اضافه کرد: جشنواره زکات در سنندج، دهگلان، قروه و کامیاران برگزار شده است و امیدواریم امسال شاهد اثربخشی بیشتر جشنواره زکات در استان باشیم.

وی گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های استان برای جمع‌آوری زکات و فرهنگ‌سازی برای پرداخت زکات استفاده شود و در این راستا اعضای شورای زکات باید تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.