تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3752598
شناسه : 3752598
تاریخ :
برنامه ریزی برای آموزش ایمنی به ۳۵ هزار دانش‌آموز در اصفهان اقتصاد ایران: اصفهان -رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت:بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری تحت آموزش‌های ایمنی قرار می گیرند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

معید ذهبیون در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح آموزش مدارس حاشیه راه‌های استان اصفهان با تأکید بر مباحثی مانند آگاهی و اطلاعات درباره نحوه عبور از عرض و طول جاده‌ها ف، خوب دیدن و دیده شدن، ضرورت بستن کمربند ایمنی و موضوعاتی از این قبیل به به دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار آموزش‌های ایمنی به دانش آموزان، ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌های سراسر استان نیز انجام شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: آرام سازی ترافیکی، خط کشی، احداث زیرگذرها، فنس کشی، نصب چراغ و تابلوهای ایمنی از جمله اقداماتی انجام شده در حوزه به شمار می‌آید.

ذهبیون اهدا اقلام آموزشی از جمله کتاب‌های ایمنی و دفترهای آموزشی به دانش آموزان را مکمل آموزش‌های حضوری به این قشر دانست و گفت: در راستای دیده شدن دانش آموزان در شب و گرگ و میش اقلام شب رنگ برای چسباندن بر روی کیف و لباس مدرسه به دانش آموزان اهدا می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به ارزیابی اثرگذاری آموزش‌های انجام شده در استان اصفهان گفت: در پنج سال اخیر که این اقدامات به صورت پیوسته در حال انجام است، تصادفات در جلو مدارس صفر شده است.

ذهبیون خاطرنشان کرد: در آموزش‌های دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها؛ نقش دانش آموزان در بازدارندگی اعضای خانواده از رفتارهای پرخطر ترافیکی نیز مورد تاکید قرار دارد و دانش آموزان نقش به سزایی در اصلاح رفتارهای ترافیکی اطرافیان خود دارند.

وی همچنین به آمار دانش آموزان آموزش دیده در سال تحصیلی گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵ هزار دانش آموز در ۲۰۰ مدرسه در سراسر استان اصفهان تحت آموزش‌های ایمنی قرار گرفتند.