تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3752597
شناسه : 3752597
تاریخ :
تولیدات بهداشتی شرکت های دانش بنیان آماده ارائه به زائران پیاده اقتصاد ایران: مشهد- رییس پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تولیدات بهداشتی شرکت های دانش بنیان آماده ارائه به زائران پیاده حسینی و رضوی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن تفقدی اظهار کرد: به همت شرکت‌های دانش بنیان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محصولات بهداشتی و پیشگیرانه تولید و آماده ارائه به زائران پیاده اربعین حسینی و دهه پایانی صفر است.

رئیس پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری در حوزه دارویی به تولید محصولاتی دست یافته‌اند که در پیاده روی اربعین می‌تواند تا حدود زیادی در کاهش مشکلات زائران مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه برخی از دستاوردهای پارک علم و فناوری سلامت شامل محصولاتی است که می‌تواند برای زائرین اربعین حسینی سالار شهیدان در داخل و خارج از کشور از نظر پیشگیری، بهداشت و درمان بسیار مفید، مؤثر و ارزشمند باشد، تصریح کرد: برخی از این محصولات شامل اسپری‌های دافع حشرات، ضد قارچ و ضد سوزش ناشی از عرق سوزی‌های بدن در هوای گرم، ضد درد و تسکین دهنده کوفتگی عضلات و همچنین محصولاتی مانند شریان بند و کیف‌های کمک‌های اولیه در حوادث غیر مترقبه و ترافیکی و نیز جیره‌های غذایی است که به صورت بسته بندی‌های فردی و گروهی قابل ارائه است.

تفقدی تصریح کرد: با توجه به وجود نی زارهای زیاد در مسیر زائران اربعین و تخم ریزی پشه آئدس در این مناطق، اسپری دفع حشرات می‌تواند کمک مؤثری به زائران اربعین داشته باشد.

رئیس پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه به ۳۴۰ موکب معرفی شده است، بیان داشت: همچنین این محصولات در نمایشگاه «زیارت و سفر» که در حرم رضوی برپا شده است، به مخاطبین معرفی شده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان توانمندی دارند تا روزانه ۱۰ هزار بسته از این محصولات را تهیه و در اختیار مواکب و زائران پیاده قرار دهد، عنوان کرد: بخشی از هزینه‌های این بسته‌های بهداشتی و درمانی را به عنوان تخفیف و برای مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در این گردهمایی بین المللی دینی تقبل می‌کنند و مابقی هزینه خرید بر عهده مواکب و ارگان‌های خدمت رسان خواهد بود.