تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3752596
شناسه : 3752596
تاریخ :
کتاب «چهل جام معرفت از زیارت اربعین» معرفی شد اقتصاد ایران: مشهد- در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی، کتاب «چهل جام معرفت از زیارت اربعین» از مجموعه کتاب‌های تولیدی اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی معرفی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «چهل جام معرفت از زیارت امام حسین (ع)» به قلم توانای حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور به‌صورت روان و قابل‌فهم برای عموم نگاشته شده که به تبیین ۴۰ باب معرفتی از زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا (ع) می‌پردازد.

نویسنده در این نوشتار، به معرفی صحابی پیامبر (ص) جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی و تبیین ویژگی‌های شخصیتی و اهداف امام (ع) از خلق حماسه عاشورا پرداخته و سپس به بررسی ویژگی پیشوایان جریان باطل و علت اصلی دشمنی با امام، زعامت، رهبری و سیاست پرداخته است.

علاوه بر این، اهداف چهارگانه زیارت اربعین، مسئله مهدویت و اعتقاد به رجعت یا بازگشت از جمله محورهایی است که در کتاب چهل جام معرفت از زیارت امام حسین (ع)، مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخشی از این اثر آمده است: زیارت اربعین سرمایه‌ای معنوی و معرفتی برای ایجاد ارتباط معنادار با شهید مظلوم کربلا و یاران با وفای ایشان است و خواندن زیارت اربعین و اندیشیدن در معانی و الفاظ این زیارت موجب معرفت افزایی و رشد و آشنایی بیشتر با اهداف نهضت حسینی بوده است.

کتاب چهل جام معرفت از زیارت اربعین در سال ۱۳۹۷ و در ۱۰۴ صفحه به چاپ رسیده است و مطالعه آن به‌تمامی علاقه‌مندان به کتب مذهبی و دوستداران امام حسین (ع)، پیشنهاد می‌شود.