تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3752595
شناسه : 3752595
تاریخ :
امکان استعلام برخط و آنی در برنامه وزیر پیشنهادی دادگستری نیست اقتصاد ایران: نماینده مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: امکان استعلام برخط و آنی باید در وزارت دادگستری و قوه قضائیه فراهم باشد اما در برنامه وزیر دادگستری نیامده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مخالف برنامه‌های وزیر پیشنهادی دادگستری صبح امروز (دوشنبه) در صحن علنی مجلس ضمن تشکر از رئیس جمهور برای معرفی کابینه وفاق ملی، اظهار داشت: چند نوع کمک داریم که می‌توانیم انجام دهیم. یک جا کمک این است که فردی نمی‌تواند کاری انجام دهد و ما کمک کنیم رأی نیاورد. یک جا یک فرد می‌تواند کاری کند و به او رأی بدهیم. نوع سومی هم هست که می‌دانیم شخص می‌تواند کار کند و رأی هم می‌آورد اما اشکالاتی هم دارد که باید کمک کنیم موارد را برطرف کند.

وی عنوان کرد: امکان استعلام برخط و آنی باید در وزارت دادگستری و قوه قضائیه فراهم باشد اما در برنامه وزیر دادگستری نیامده است. در بند «پ» همین ماده قانونی آمده است که سامانه شفافیت عملکرد وکلا و کارشناسان رسمی برای مردم شفاف باشد اما در برنامه جنابعالی نیامده است و ما مؤمن و برادر هستیم و به شما می‌گوئیم این برنامه را بیاورید.‌

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: آقای وزیر جنابعالی در جایگاه خود مسئولیت‌های مختلف دارید. همانطور که می‌دانید در مقابل عملکرد قوه قضائیه از کسی نمی‌توانیم کمک بگیریم و با شما در ارتباط هستیم. در خصوص تحقیق و تفحص گزارشی به صحن مجلس داده شود که چند مورد رسیدگی شده است و چند مورد به نتیجه رسیده است؟

حاجی دلیگانی افزود: چند درصد از اموال سرقت شده مردم‌به مالباخته باز گردانده می‌شود؟ اینها را کجا باید بگوییم؟ رئیس قوه قضائیه قاضی القضات کشور است. آقای اژه ای بارها در مورد پرونده‌های کثیرالشاکی صحبت کردند. اینکه به این پرونده‌ها کجا رسیدگی شده گزارش داده شود. سراغ هر دادیار، بازپرس، رئیس محکمه شریف برویم و بگوییم چرا تصور رأی خلاف در فلان مورد وجود دارد، می‌گویند قانون ایراد دارد.

این نماینده مجلس اذعان داشت: چرا قوه قضائیه لایحه نمی‌دهد که این اشکالات رفع شود و بعد از آن طرف نگویند تقصیر مجلس است که مشکلات حل نمی‌شود.

تکمیل می شود…