تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3752573
شناسه : 3752573
تاریخ :
این روزها تاکسی‌های اینترنتی، پدر مردم را درآورده‌اند! اقتصاد ایران: عدم نظارت بر عملکرد و افزایش سرسام‌آور نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی کار را تا آنجا پیش برده است که صدای روزنامه اصولگرای نزدیک به بذرپاش، وزیر راه دولت رئیسی هم درآمده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

برترین‌ها: عدم نظارت بر عملکرد و افزایش سرسام‌آور نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی کار را تا آنجا پیش برده است که صدای روزنامه اصولگرای نزدیک به بذرپاش، وزیر راه دولت رئیسی هم درآمده است.

روزنامه وطن امروز با تیتر کنایه آمیز «کرایه‌ها گاز می‌دهند» در انتقاد از افزایش نرخ کرایه تاکسی اینترنتی نوشت:

اگر چه با ورود تاکسی‌های اینترنتی به چرخه حمل‌و‌نقل مسافری دسترسی مردم به خودرو در هر زمان و مکانی از شبانه‌روز آن هم با آسایش و امنیت امکان‌پذیر شده و از طرفی موجب ایجاد اشتغال شده ولی در مقابل نبود نظارت دقیق بر عملکرد این نوع تاکسی‌ها بویژه در بحث افزایش کرایه و عدم تعادل تعرفه‌ها باعث شده مزایای چنین خدمات‌رسانی مطلوبی خنثی شود و متولیان آن نیز زیر سوال بروند.

به طور مثال اواخر سال گذشته‌ به دنبال نارضایتی کاربران از افزایش بی‌رویه کرایه‌ها در قالب گزینه «عجله دارم» که تعرفه آن بیشتر از درخواست عادی بود، با پیگیری‌های سازمان تعزیرات حکومتی، این گزینه از خدمات تاکسی‌های اینترنتی حذف شد؛ موضوعی که بهانه‌ای شد در دست متولیان تاکسی‌های اینترنتی تا کرایه‌ها را بتدریج افزایش دهند. 

گله‌مندی مسافران از نحوه نرخ‌گذاری در تاکسی‌های اینترنتی در حالی است که این روزها ارائه خدمات در مساف‌های کوتاه که قبلا هزینه متعادلی داشت، اکنون با نرخ‌های بالاتری انجام می‌شود و سرویس‌دهی این نوع خودروها با نارضایتی مسافران همراه شده است و زمانی که موضوع افزایش هزینه‌ها از رانندگان پرسیده می‌شود، در جواب می‌گویند تعرفه‌ای است که شرکت یا متولی آن نرخ‌گذاری کرده است و بخشی از این کرایه نیز پورسانت شرکت است.

بنا به این گزارش این روزها بخشی از نارضایتی‌ها به متعادل نبودن قیمت کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی مربوط می‌شود، به شکلی که جدا از زمان‌های پیک تردد و افزایش ترافیک که نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی بالا می‌رود، در ساعات دیگر روز نیز شاهد نرخ‌های بالای این تاکسی‌ها هستیم. به نظر می‌رسد تداوم این شرایط می‌تواند به عدم اقبال مسافران به تاکسی‌های اینترنتی منجر شود.