تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3752546
شناسه : 3752546
تاریخ :
شهرداری دوزین با ابلاغ وزیر کشور سه درجه ارتقاء یافت اقتصاد ایران: گرگان- سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان از ارتقاء سه درجه شهرداری دوزین با ابلاغ وزیر کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن حسینی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با درخواست استاندار گلستان و پیگیری‌های معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، وزارت کشور با ارتقا درجه شهرداری دوزین به درجه چهار موافقت کرد.

وی افزود: وزارت کشور شهرداری‌ها را بر اساس جمعیت، درآمد و موقعیت جغرافیایی هر شهر درجه‌بندی می‌کند و درجه‌بندی شاخصی است که دولت بر اساس آن میزان اعتبارات عمرانی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های شهری از جمله تأمین بودجه، تجهیزات و ماشین‌آلات لازم را پیش‌بینی می‌کند.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: علیرغم تشکیل شهرداری دوزین در پایان سال ۱۳۹۶، درجه این شهرداری کماکان ۱ بود که با تلاش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر و پیگیری‌های استانداری، سه درجه افزایش یافت و به درجه چهار ارتقا یافت.

وی یادآور شد: درجه شهرداری شاخصی برای تعیین میزان توسعه شهر است و از سوی دیگر هر چه شهری توسعه یافته‌تر باشد به دلیل درجه بالاتر اعتبارات بیشتری دریافت می‌کند، لذا ارتقا درجه شهرداری یکی از شاخصه‌های اصلی جهت جذب اعتبارات بیشتر در شهر و نیز افزایش امکانات و رفاه بیشتر برای شهروندان است.

حسینی، جمعیت شهر دوزین در سال ۱۳۹۵ را پنج هزار و ۷۳۷ نفر و در سال ۱۴۰۲ جمعیت این شهر را هفت هزار و۱۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: محدوده مصوب شهری ۱۰۶ هکتار و حریم شهر ۲۶۲ هکتار است.